مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل کمیته ای برای ساماندهی بازار مسکن و تعدیل قیمت ها

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، از تشکیل کمیته ای در کمیسیون متبوعش برای ساماندهی ضربتی بازار مسکن و تعدیل نرخ ها خبر داد.

تشکیل کمیته ای برای ساماندهی بازار مسکن و تعدیل قیمت ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با انتقاد از رشد بی سابقه نرخ مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: نابه سامانی نرخ ارز، کمبود مسکن در کشور و بر هم خوردن موازنه عرضه و تقاضا از مهم ترین علل گرانی ایجاد شده در بازار مسکن است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حبابقیمت مسکن به بزرگ ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است، افزود: دولت باید دست از گفتار درمانی برداشته و بداند با ورود جدی به بازار مسکن می تواند از گرانی های بیش از این جلوگیری کند.

    کم رنگ شدن نظارت ها قیمت ها در بازار مسکن را صعودی کرد

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه آشفته بازار نظارت ها نیز عامل مهم دیگر نوسان شدید نرخ مسکن در بازار است، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر در نتیجه ضعف نظارت ها بسیاری از نرخ ها افزایش یافته به گونه ای که اکنون امکان بازگشت به قیمت های قبل از تورم سخت است.

    رضایی با تاکید بر اینکه دولت برنامه مشخصی برای مسکن ندارد، گفت: مهم ترین عاملی که قدرت خرید مردم در حوزه مسکن را روز به روز کمتر کرده بی برنامه گی دولت در حوزه تولید مسکن و ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا است.

    وی با بیان اینکه اختلاف نظری میان مجلس و دولت در خصوص میزان نیاز کشور به مسکن وجود دارد، افزود: ادعای دولت در خصوص نبود کمبودی در حوزه مسکن با هیچ منطقی سازگار نبودعه وضعیت کنونی بازار حقانیت اظهارات در خصوص کمبود واحد مسکونی را تایید می کند.

    تسهیلات دهی بانک ها وضعیت بازار مسکن را آشفته تر کرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن وضعیت بازار را آشفته تر کرده است، گفت: نرخ بالای سود تسهیلات کمکی به خرید مسکن نمی کند زیرا بسیاری از اقشار جامعه توانایی بازپرداخت چنین وام هایی با نرخ سود بالا را ندارند.

    رضایی با بیان اینکه دولت باید با حمایت از بخش خصوصی انبوه سازان را به میدان انبوه سازی مسکن وارد کند، افزود: در حال حاضر سیاست های دولت ادامه روند فعلی حاکم بر بازار را نوید می دهد.

    وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی سیاست های دولت در حوزه مسکن ضروری است، گفت: ادامه روند فعلی نرخ خانه های چند سال ساخت و حتی کلنگی را به نرخ خانه های نوساز رسانده و به تبع آن قیمت خانه های نوساز سر به فلک خواهد کشید.

    مجلس روند نرخ مسکن را رصد می کند

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به دغدغه مند بودن کمیسیون عمران مجلس برای ساماندهی بازار مسکن و توقف رشد نرخ ها در این بازار، افزود: کمیته ای برای رصد نرخ ها و ساماندهی بازار مسکن در کمیسیون عمران مجلس تشکیل شده است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیته تخصصی مذکور راهکارهای ساماندهی بازار مسکن با تکیه بر نمونه های موفق در کشورهای پیشرفته را پیگیری کرده و با پیاده سازی در کشور به بهبود وضعیت کمک می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار