مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

کلنگ‌زنی فاز سوم بندر شهید رجایی با حضور رئیس جمهور

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از کلنگ‌زنی فاز سوم بندر شهید رجایی در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهوری خبر داد.

کلنگ‌زنی فاز سوم بندر شهید رجایی با حضور رئیس جمهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی با بیان اینکه این نمایشگاه امروز در کنار مهمترین بندر تجاری کشور یعنی بندر شهید رجایی در حال برگزاری است، گفت: نمایشگاه دریایی عرصه ای برای ارائه توانمندی‌های کشور در حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی است.

    وی افزود: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های خارجی زمینه‌ای برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و انجام مذاکرات بین شرکت‌های داخلی و خارجی است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر تخصصی شدن نمایشگاه‌ها در حوزه دریایی اظهار داشت:‌ از مدیران ارگان‌های دریایی و شرکت‌های فعال در این حوزه درخواست دارم به این موضوع توجه داشته باشند که نمایشگاه دریایی باید به یک برند معتبر بین‌المللی تبدیل شود بنابراین تنها راهکار این است که این نمایشگاه را به صورت تخصصی برگزار کنیم.

    وی تاکید کرد: از این رو باید نمایندگان شرکت‌های این حوزه و ارگان‌های دریایی در این نمایشگاه‌ حضور پررنگ داشته باشند. از این رو می‌توانیم در بازارهای بین‌المللی و داخلی از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم منتفع شویم.

    راستاد با اشاره به توانایی ساخت و تولید شناورهای دریایی اظهار داشت: صنعت دریایی می‌تواند صنعتی کارا و موثر برای ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم باشد و بسیاری از کشورها توانستند از صنایع دریایی به عنوان منبع و محل اقتصادی برای رشد شاخص‌های اقتصادی کشورشان استفاده کنند بنابراین ما هم برای بهبود شرایط اقتصادی از محل صنایع دریایی نباید فقط به خدمات دریایی توجه داشته باشیم و باید به حوزه بندری هم بپردازیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حاضر تجهیزات ترمینال 2 بندر شهید رجایی توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است و صنایع داخلی توانایی احداث و تولید تجهیزات بندری را دارد.

    وی ادامه داد: از این رو شاهد ایجاد تحولی چشمگیر در حوزه بندری هستیم.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کلنگ‌زنی فاز سوم بندر شهید رجایی تاکید کرد: روز چهارشنبه هفته جاری فاز سوم بندر شهید رجایی با حضور رئیس جمهوری کلنگ‌زنی می‌شود. اخیرا پایانه کانتینری شماره 3 بندر شهید رجایی اعلام و پیمانکار فاز 3 انتخاب شد و تا چند روز دیگر ساخت این پایانه کلنگ‌زنی می‌شود.

    راستاد افزود: با احداث پایانه کانتینری شماره 3 بندر شهید رجایی، ظرفیت این بندر به هشت میلیون TEU و وسعت آن به هزار و 400 متر اسکله می‌رسد. بنابراین آماده این هستیم که کشتی‌هایی با ظرفیت بالا و بالاترین نسل شناورهای روز دنیا را در این بندر پذیرا باشیم.

    وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان فقط برای احداث زیرساخت‌های این بندر سرمایه‌گذاری می‌شود، ‌ادامه داد: برای احداث تجهیزات روبنایی این بندر باید از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم تا این بندر آماده فعالیت‌های ترانزیتی و ترانشیتی قابل توجه باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به پیمانکاران و پورت اپراتوران بندر شهید رجایی اعلام کرده‌ایم که برای انتخاب و در اختیار گرفتن شرکای خارجی و بین‌المللی اقدام کنند بنابراین می‌توانیم از الگوی صاحب‌خانه‌ای برای توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی استفاده کنیم.

    راستاد با بیان اینکه اخیرا پورت اپراتوری فاز 1 و 2 بندر شهید رجایی به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: باید در کنار فعالیت های شرکت‌های داخلی در این بنادر، امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای توسعه این بنادر وجود داشته باشد.

    راستاد همچنین با تاکید بر توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی گفت: در کنار فعالیت‌های تجاری بنادر باید به بحث رونق گردشگری دریایی هم توجه داشت.

    وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند از محل وجوه اداره شده به شرکت‌های فعال بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی تسهیلات ارائه کند.

    راستاد تاکید کرد: سیاست سازمان بنادر و دریانوردی توسعه گردشگری دریایی در کنار توسعه تجاری بنادر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو