مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی کم بهره برای توسعه گردشگری روستاهای ساحلی

عصر ساختمان- معاون امنیتی و سیاسی استاندار هرمزگان از پرداخت وام کم ‌بهره ۱۰۰ میلیون تومانی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستاهای ساحلی خبر داد.

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی کم بهره برای توسعه گردشگری روستاهای ساحلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، بهروز اکرمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی اظهار کرد: بالغ بر 56 درصد واردات و صادرات  از استان هرمزگان انجام می‌شود،‌علاوه بر این‌ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری و  بندر شهید باهنر به عنوان بزرگترین و پرترددترین پایان مسافری کشور در هرمزگان قرار دارد.

    وی با یادآوری این‌که نوروز 96 حدود 5 میلیون گردشگر به هرمزگان سفر کردند از این استان به‌عنوان قطب گردشگری کشور یاد کرد و افزود:‌ ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری دریایی داریم که جزایر هندورابی، قشم و هرمز از جمله این پتانسیل‌ها برای توسعه گردشگری است.

    وی از تقاضای چند هلدینگ گردشگری برای سرمایه‌گذاری در جزیه هرمز خبر داد و با بیان این‌که مذاکرات در مرحله نهایی امضای قرارداد قرار دارد، تصریخ کرد: اولویت ما در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزایر گردشگری سنتی است.

    معاون امنیتی سیاسی استاندار هرمزگان ادامه داد: در این راستا تسهیلات 100 میلیون تومانی با سود 4 درصد برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای ساحلی پرداخت می‌شود.

    اکرمی بیان کرد: همچنین از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به خانوارهایی در جزیره هرمز خبر داد که محل سکونت خود را تبدیل به بوم‌گردی کنند. این اقدام با استفاده از مصالح سنتی و مطابق با معماری بومی انجام می‌شود.

    وی با بیان این‌که هرمزگان 13 شهرستان و 1000 کیلومتر ساحل از شرق تا غرب دارد، اظهار کرد: جنگل‌های دریایی بندر خمیر یکی از جاذبه‌های بکر و استثنایی حوزه گردشگری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی