مدیران خودروعصر اعتبار

تهیه اطلس سرمایه گذاری

بهره گیری از مشارکت عمومی در نگهداشت شهر

عصر ساختمان- بهره گیری از مشارکت عمومی در نگهداشت شهر و تهیه اطلس سرمایه گذاری از مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه نظارت ستادی منطقه۲۱ مطرح شد.

بهره گیری از مشارکت عمومی در نگهداشت شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، دکتر رباطی در این جلسه با تاکید بر ایجاد روحیه مشارکت در بین شهروندان گفت: یکی از ضرورت های اصلی به منظور اداره هرچه بیشتر شهر، شناسایی کامل نقاط قوت و ظرفیت های موجود است تا بتوانیم روحیه مشارکت را در مدیریت شهری بالا ببریم؛ این امر موجب می شود علاوه بر تولید ثروت و بهبود مدیریت در شهر، انرژی و زحمات مدیران شهری به نحو چشمگیری افزایش یابد.

    رباطی تامین امکانات رفاهی و خدماتی برای شهروندان را از دیگر دغدغه های مدیریت شهری تهران عنوان کرد: ایجاد محیط تفرجگاهی برای شهروندان منطقه21 با توجه به پتانسیل پروژه های مشارکتی مانند شهربازی، بوستان نرگس و رود-دره وردآورد، ظرفیت مناسبی است تا علاوه بر تامین امکانات رفاهی شهروندان، "امید، مشارکت و شکوفایی" را در این نقطه از شهر تهران تقویت کند.

    ایجاد احساس تعلق بین همکاران موجب کاهش فساد اداری می شود

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران از پرسنل شهرداری تهران به عنوان یک سرمایه یاد کرد و گفت: همکاران شهرداری تهران به عنوان سرمایه اصلی این نهاد محسوب می شوند و در نوک پیکان خدمت رسانی به شهروندان قرار دارند.

    وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که مدیران شهری ملزم به انجام آن هستند، ایجاد احساس تعلق، انگیزه و روحیه همدلی در بین همکاران است که هر قدر این ارتباط عاطفی بین مدیران شهری با همکاران و همکاران با شهروندان بیشتر باشد، فساد اداری نیز کاهش می یابد.

    وی استفاده از مدیران توانمند، مجرب و کارآمد در افزایش بهره وری را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری، همواره از افراد کارآمد، توانمند و با تجربه گزینش شده و به ویژه در بخش بانوان نیز پست های کلیدی استفاده شده است که این اقدام شهردار محترم تهران می تواند در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان کلانشهر تهران نقش موثری ایفا کند.

    عملکرد مطلوب شهرداری منطقه21 در برفروبی

    حسن رباطی در ادامه به عملکرد قابل قبول مدیریت شهری منطقه21 در بارش بی سابقه برف اخیر به خصوص در غرب تهران که میزان بارش بیشتر از سایر نقاط شهر تهران اشاره کرد و گفت: با اینکه میزان بارش برف در 10سال اخیر بی سابقه بود اما شهرداری تهران به خصوص منطقه21 که دروازه ورودی غربی پایتخت است به مانند سایر مناطق عملکرد خوبی داشت و تمام 570کیلومتر شبکه بزرگراهی پایتخت برای عبور و مرور شهروندان و مسافرین باز بود.

    رحمانی: تهیه اطلس سرمایه گذاری در منطقه21

    در این جلسه همچنین رحمانی شهردار منطقه21 ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پس از  ارائه گزارش کاری حوزه های مختلف مدیریت شهری، از اطلس سرمایه گذاری در این منطقه رونمایی کرد.

    رحمانی شهردار منطقه21 در جلسه نظارت ستادی با اشاره به اهم فعالیت های مشارکتی در این منطقه گفت: منطقه 21 با توجه به قرار گرفتن در همجواری صنعت و سکونت پتانسیل زیادی برای ایجاد تعامل دوسویه بین صنعت و سکونت دارد، به همین دلیل فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه نیز با مشارکت سرمایه گذاران محقق شده و 20پروژه با قابلیت واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد.

    شهردار منطقه21 با تاکید بر ضرورت مشارکت و جذب سرمایه در پروژه های شهری منطقه21 افزود: به منظور کاهش هرچه بیشتر هزینه ها مدیریت شهری منطقه21 مشارکت بخش خصوصی و ایجاد پروژه های ساختمانی در این منطقه توانسته با جذب سرمایه، پروژه های بزرگ گذرگاهی خود را نیز از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به توسعه پروژه ها اقدام کند.

    وی افزود: به عنوان مثال پروژه تقاطع غیر همسطح دوگاز با مشارکت بخش خصوصی کلید خورد و به یاری خداوند متعال در سال97 افتتاح می شود. همچنین در صدد هستیم تا امور اجرایی پل های عابر پیاده مکانیزه را نیز با مشارکت کارخانجات صنعتی سطح منطقه21 به انجام برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار