مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی دنبال پس گرفتن زمین از سفیدپوستان و واگذاری به سیاه‌پوستان است

عصر ساختمان-رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی اعلام کرد: قصد دارد زمین‌هایی که توسط سفیدپوستان طی قرن‌های گذشته تصاحب شده را ضبط کرده و به سیاه‌پوستان واگذار کند.

رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی دنبال پس گرفتن زمین از سفیدپوستان و واگذاری به سیاه‌پوستان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، کریل رامافوسا رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی از برنامه دولت خود برای ضبط زمین‌های کشاورزی سفیدپوستان و واگذاری آنها به سیاه‌پوستان این کشور خبر داد. قرار است در قالب این برنامه زمین‌هایی که طی قرن‌های گذشته و حتی از سال 1600 میلادی توسط سفیدپوستان تصاحب شده است، بدون پرداخت غرامت به آنها ضبط شده و به سیاه‌پوستان واگذار شود.

    وی که هفته گذشته به عنوان رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی قسم یاد کرد، گفت: یکی از برنامه‌های وی بازپس گیری زمین‌های تحت مالکیت سفیدپوستان و تقسیم آنها بین سیاه پوستان این کشور است.

    وی قول داد که این مسئله به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز مدیریت شده و مردم باید به آن به عنوان یک فرصت نگاه کنند.

    وی گفت: هیچ کس نمی‌گوید ما باید زمین‌ها را از مردم بگیریم، بلکه باید مطمئن شویم که مردم به صورت کاملاً عادلانه و برابر به زمین و امینت دسترسی دارند و باید به آن به عنوان یک فرصت و نه تهدید نگاه کنیم.

    وی قول داد که این مسئله آسیبی به صنعت آفریقای جنوبی وارد نخواهد کرد.

    رامافوسا افزود: ما این مسئله را به صورتی کاملاً مدیریت‌شده اجرایی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد، به اقتصادمان و تولیدات بخش کشاورزی آسیبی وارد کند.

    با گذشت حدود 20 سال از سرنگونی دولت آپارتاید و نژادپرستی آفریقای جنوبی، حزب کنگره ملی آفریقا به شدت تحت فشار است، تا به نابرابری‌های نژادی در مالکیت زمین‌های این کشور پایان دهد.

    آفریقای جنوبی 50 میلیون نفر جمعیت دارد و بخش قابل توجهی از زمین‌های این کشور تحت مالکیت سفیدپوستان است.

    بر اساس مطالعات صورت‌گرفته 79 درصد جمیعت کشور آفریقای جنوبی را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند، اما تنها 1.2 درصد از زمین‌های روستایی و روستایی  این کشور تحت مالکیت سیاه‌پوستان است.

    سفیدپوستان آفریقایی که تنها 9 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، به طور مستقیم 23.6 درصد کل زمین‌های روستایی و کشاورزی و 11.4 درصد زمین‌های شهری را در اختیار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو