مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

سهمیه مدیریت مصرف برق برای تابستان سال ۹۷ تعیین شد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه سهمیه صنعت برق برای مدیریت مصرف برق در اوج تابستان سال ۹۷ تعیین شد، گفت: برای تابستان سال آینده ۱۰۰۰ مگاوات بیشتر از تابستان امسال باید صرفه جویی و مدیریت شود.

سهمیه مدیریت مصرف برق برای تابستان سال ۹۷ تعیین شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدرضا حقی‌فام در پاسخ به این سوال که وزیر نیرو اعلام کرده که برای پاسخ گویی به تقاضا بهترین روش مدیریت مصرف است، چه برنامه هایی برای روزهای اوج مصرف تابستان سال آینده اندیشیده شده، گفت: قرار شده که برای تابستان سال آینده و پیک مصرف 6 هزار مگاوات کاهش مصرف برق دهیم.

    وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال 4060 مگاوات (در بخش توزیع و برق‌های منطقه‌ای) مدیریت مصرف صورت گرفت، اظهار داشت:  در مورد تابستان سال آینده هدف این است که اگر بتوانیم 6 هزار مگاوات صرفه جویی و مدیریت مصرف را محقق کنیم.

    حقی فام افزود: برنامه‌هایی که برای محقق شدن این اقدام انجام خواهیم داد، این است که برای بخش صنعت بخش تعطیلات و تعمیرات و برای تجاری‌ها و اداری‌ها برنامه‌های تشویقی و برای بخش کشاورزی نیز چهار ساعت در ساعت پیک خاموشی  اعمال خواهیم کرد تا در مابقی ساعت روز در دوره پیک برق مجانی مصرف کنند.

    وی ادامه داد: در بخش مشترکان دیماندی نیز با روش «زمان استفاده» که با کنتورهای دیجیتال این اتفاق خواهد افتاد، برنامه های مدیریت مصرف اعمال خواهد شد.

    معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: در بخش خانگی نیز استفاده از نصب 5 میلیون لامپ کم مصرف LED را در تهران که استارت آن زده شده است که در کنار این موضوع بر روی مسائل فرهنگی مشترکان خانگی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، تا مردم نیاز مصرف خود را کاهش دهند، چرا که مشارکت بخش خانگی در سال‌های گذشته در کارهای فرهنگی فعال بوده اند و امیدواریم در تغییر الگوی مصرف به ما کمک کنند.

    به گفته وی، برنامه‌‌ریزی تابستان امسال 5 هزار مگاوات بوده است که به 4060 مگاوات  رسیدیم و 800 مگاوات نیز شرکت مدیریت شبکه برق ایران کمک کرد، تا در مجموع امسال به حدود 4800 مگاوات برسیم.

    وی ادامه داد: امید است به این هدف 6 هزار مگاواتی نزدیک شویم و اگر به عدد 5 هزار مگاوات هم برسیم، کمک زیادی به شبکه برق خواهد کرد.

    حقی فام گفت: فعلاً مشکل کم‌آبی در پشت سدها را داریم و انرژی برق‌آبی کمتری به کمک کشور خواهد آمد، پس باید مدیریت مصرف را جدی‌تر از پارسال دنبال کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو