مدیران خودروعصر اعتبار

شناخت راهبردهای بومی‌سازی و مسیر توسعه BIM در کشور

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در پیامی اعلام کرد: امید است در این رویداد مهم با همت کارشناسان و علاقمندان این حوزه، دستاوردهای ارزشمندی در شناخت راهبردهای بومی سازی و مسیر توسعه BIM در کشور حاصل آید.

شناخت راهبردهای بومی‌سازی و مسیر توسعه BIM در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به مناسبت برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان که 7 و 8 اسفندماه در سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود، پیامی به شرح زیر اعلام کرد:

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به عنوان قطل اصلی قانونگذار در استانداردسازی صنعت ساختمان، همواره رویکردی متمایز در کاربرد فناوری‌های نوین ساخت و ساز داشته است. مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM از الگوهای توسعه راهبردی صنعت ساختمان بر پایه فناوری اطلاعات در جهان می باشد که دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به منظور کاربست این فناوری در کشور، تمهیدات ویژه ای فراهم آورده است.

    برگزاری جلسات معرفی و هم اندیشی در خصوص این فناوری با حضور مدیرات مرتبط دولتی، دانشگاهیان و صنعتگران، ایجاد اتاق فکر در زمینه راهکارهای پیاده سازی و توسعه BIM در کشور با کمک علاقه مندان و کشورهای پیشرو در این فناوری، پژوهش در راستای تهیه چشم انداز و سند استراتژیک BIM و نیز حمایت از همایش ها و کنفرانس های داخلی با رویکرد BIM علی الخصوص اولین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان که می تواند سنگ بنای مستحکمی در ایجاد فناوری BIM در صنعت ساخت و ساز کشور باشد از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون مدنظر قرار گرفته است. امید است در این رویداد مهم با همت کارشناسان و علاقمندان این حوزه، دستاوردهای ارزشمندی در شناخت راهبردهای بومی سازی و مسیر توسعه BIM در کشور حاصل آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی