مدیران خودروعصر اعتبار

توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی؛

پاک کننده نانویی برای انواع سطوح تولید شد

عصر ساختمان- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نانو امولسیون روغن در آب پاک کننده پارکت شدند که اکنون در بازار موجود است.

پاک کننده نانویی برای انواع سطوح تولید شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

    یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، نانو امولسیون روغن در آب پاک کننده پارکت است. این محصول جز محصولاتی بوده که مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو است.

    یک شوینده شامل یک سورفکتانت و یا ترکیبی از چند سورفکتانت با خواص پاک‌کنندگی در محلول‌های رقیق است. این ماده جزئی از خانواده ترکیباتی است که به صابون شباهت دارند؛ اما نسبت به صابون دارای قابلیت انحلال بیشتری در آب سخت هستند.

    در بیشتر زمینه‌های مربوط به کارهای خانگی، اصطلاح شوینده به‌طور خاص به شوینده‌های لباس یا ظروف برخلاف صابون دستشویی و دیگر عوامل تمیزکاری مربوط می‌شود. شوینده‌ها به‌طورکلی به‌عنوان پودر یا محلول‌های غلیظ در دسترس هستند.

    این مواد به دلیل خاصیت آمفیفیلیک مانند صابون عمل می‌کند؛ به این صورت که دارای یک سر آب‌دوست (قطبی) و سر آب‌گریز (غیر قطبی) هستند. امولسیون مخلوطی از دو یا چند مایع است که به‌طور طبیعی قابل مخلوط شدن نیستند.

    امولسیون‌ها جزئی از سیستم‌های دوفازی ماده هستند که کلوئید نامیده می‌شود. امولسیون‌ها ظاهری غیر شفاف دارند؛ زیرا نور هنگام عبور از امولسیون توسط بخش عمده‌ای از فصل مشترک پراکنده می‌شود. دو دسته ویژه از امولسیون‌ها (میکرو امولسیون‌ها و نانو امولسیون‌ها) نیمه شفاف هستند.

    نانو امولسیون‌ها، امولسیون‌هایی با اندازه قطره‌های کوچک در محدوده 100 نانومتر هستند. یک نانو امولسیون رایج شامل روغن، آب و یک امولسیون کننده است. ازآنجایی‌که میکروامولسیون ها، به‌طور ترمودینامیکی سیستم‌هایی هستند که در حالت تعادل پایدارند، نسبت به تغییر دما و ترکیب شیمیایی حساس هستند؛ بنابراین نانوامولسیون ها برای کاربردهای گوناگون موردتوجه بیشتری قرارگرفته‌اند؛ زیرا آن‌ها نسبت به تغییرات شیمیایی و فیزیکی دارای کمترین حساسیت بوده و می‌توانند در مدت‌زمان طولانی پایدار بمانند.

    این محصول یک نانوامولسیون غیرالکلی است که به‌عنوان یک شوینده برای تمیز کردن و براق کردن انواع سطوح به کار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار