مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی خط انتقال آب شرب کلان به پردیس عنوان کرد:

۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح انتقال آب پردیس

عصر ساختمان- وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی خط انتقال آب شرب کلان به پردیس گفت: پساب مطمئن ترین منبع برای استفاده در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان پردیس محسوب می شود.

۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح انتقال آب پردیس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، "رضا اردکانیان"  در این آیین که با حضور استاندار تهران و فرماندار شهرستان پردیس در سالن شهرداری پردیس بر گزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هر انتقال آبی به طور طبیعی آبادانی را ایجاد می کند، و با توجه به اینکه موضوعاتی همچون کلنگ زنی خط انتقال  آب شرب کلان به پردیس از اهمیت بسیاری بر خوردار است؛  اما برنامه های لازم در خصوص مدیریت مصرف آب به خصوص استفاده از پساب  از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

    وی ادامه داد: موضوع تصفیه و جمع آوری فاضلاب در بهداشت عمومی مردم نقش مهمی را دارد.در کشور ما 6 میلیارد متر مکعب آب در بخش شرب و بهداشت وجود دارد که از این میان چهار میلیارد و 300 میلیون متر مکعب پساب تولید می شود.

    وی ادامه داد: 20 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در جهان از طریق پساب تامین می شود و عدم استفاده از پساب حتی موجب آلوده تر کردن آب شیرین دنیا هم می شود.

    وی با تاکید بر اینکه تنها نباید به فکر افتتاح پروژه ها باشیم، گفت: مسئولین ما بایستی به فکر استفاده مناسب از دستور العمل ها ی زیست محیطی در کنار انتقال آب نیز باشند و اگر موضوعاتی از قبیل پساب و آلاینده ها حل نشود؛ این گونه برنامه ها در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

    اردکانیان همچنین اضافه کرد: شهرستان  پردیس مکان بسیار خوبی است که  اگراز هم اکنون در این منطقه با سرعت مناسبی به موضوع پساب پرداخته شود و سرمایه گذاری خوبی در این خصوص صورت گیرد که البته همراه با محاسبات اقتصادی نیز  باشد بهره بیشتری را از زمان می بریم.

    وزیر نیرو با اشاره به اینکه مسوولین شهرستان پردیس بایستی توجه بیشتری به نوع آوری های خودشان جهت تامین و تداراک منابع جدید داشته باشند، تصریح کرد: البته دولت هم از منابع طرح مسکن مهر 650 میلیارد ریال اعتبار در جهت  پروژه خط انتقال آب از کلان به پردیس  درنظر گرفته است.

    وی ادامه داد: وزارت نیرو برنامه واگذاری انشعابات لازم به مسکن مهر را در نظر گرفته است به نحوی که  تا سال 1392 با توجه به وجود دومیلیون و 322 هزار مسکن  مهر در پردیس وزارت نیرو  توانست با  اعتباری بالغ بر 580 میلیارد تومان  خدمات لازم را برای 900 و دو هزار واحد فراهم نماید.

    وی  اضافه کرد: از سال 92 تاکنون 56 درصد کل مسکن مهر از این خدمات بهره مند شده اند که میزانی بالغ بر هزارو 340 میلیارد تومان می باشد.

    اردکانیان علاوه بر خدمات استفاده از انشعابات مواردی همچون داشتن تصفیه خانه کامل آب، تصفیه خانه فاضلاب و همچنین پست های فشار قوی را نیز برای این شهرستان ضروری دانست و عنوان کرد: برای به ثمر رسیدن این موارد چهار هزارو 100 میلیارد تومان نیز اعتبار لازم می باشد.

    وی با بیان اینکه شرایط آبی و بارانی کشور در وضعیت خوبی به سر نمی برد، یادآورشد: در کنار این مشکلات ما توانستیم در خصوص تامین آب شرب شهرستان پردیس این اقدام مهم را انجام دهیم، اما نیازمند شدید مدیریت مصرف در  شهرستان های تهران می باشیم.

    اردکانیان افزود: امروزه شرایط آب کشور آینه رفتار ما در دهه های گذشته است و آب مارا وادار  می کند که خودمان ونحوه مدیریت مصرف و وپاک نگهداشتن این منبع خدادادای و جمیع جهات آن را در نظر بگیریم. امروز شاهد آن هستیم که مشکلات در خصوص آب های زیرزمینی، آب های سطحی، آلاینده ها، نوع مصرف آب در بخش های کشاورزی و شهری آینه تمام قد از رفتارهای خود ماست که البته مسوولین نیز در این خصوص سهم خود را دارند اما نه به این معنا که ما مصرف کنندگان نقشی نداشته باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه کم آبی و خشکسالی های پی در پی  علاوه بر تمام سختی هایی که بر مسولین آب کشور فراهم می کند یک فرصت هم می باشد، بیان کرد:ما با پذیرش سختی ها و مشکلات یا باید به شیوه های جدید اصلاح الگوی مصرف روی بیاوریم یا اینکه به ایجاد طرح های آبی جدید دل خوش کنیم که البته در دراز مدت  پاسخگو نخواهد بود.

    وزیر نیرو همچنین اضافه کرد: در بخش مصرف مشکلات بسیاری داریم و جامعه بد مصرفی محسوب می شویم که اگر آن را درمان نکنیم، تزرذیق های جدید شیوه مناسبی نخواهد بود.

    وی  با اشاره به اینکه وزارت نیرو به جد در جهت تامین آب، استفاده از شیرین کردن آب شور دریا  ، انتقال آب بین حوزه ای  با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و همچنین مذاکره با کشورهای همسایه که از منابع آب بهتری برخوردار هستند  کوشا می باشد، اظهار کرد: این موارد البته به این معنا نیست که به شیوه مصرف خود بی تفاوت باشیم، در غیر این صورت برخورد با مساله اصلی را به تعویق انداخته ایم و مساله را پیچیده تر کرده ایم.

    اردکانیان در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف و تقاضا بایستی در کنار هم قرار گیرد و این جمعیت چند میلیونی در تهران و شهرستان های آن باید با استفاده صحیح تر از منابع آب موجود زندگی خود را تامین کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار