مدیران خودروعصر اعتبار

عبدی:

زمین های دولتی که با قولنامه خرید وفروش می شوند

دولت آسیب حاشیه نشینی را جدی بگیرد

عصر ساختمان:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضر ورت ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت جهت ساماندهی حاشیه‌شهرها، گفت: با تامین بودجه از سوی دولت، ظرف مدت دو سال می‌توان خدمات مناسبی جهت ساماندهی حاشیه‌شهرها ارائه کرد.

زمین های دولتی که با قولنامه خرید وفروش می شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خانه‌ملت، ایرج عبدی ، در توضیح  وضعیت حاشیه نشینی به ویژه در کلانشهرها و لزوم ساماندهی آنها، گفت:  حاشیه‌ نشینی در شهرها تا اندازه ای گسترش یافته که تصاویری از روستاهای بزرگ را تداعی می کند؛ متاسفانه به دلیل کمبود خدمات بهداشتی و مشکلات زیست محیطی وضعیت بسیار نگران‌کننده ‌ای در این مناطق ایجاد شده که نیازمند توجه جدی است.

    نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاشیه‌نشینان قشر محروم جامعه‌اند که به حاشیه‌نشینی روی آوردند، متاسفانه دولت هم با وجود وظیفه ساماندهی این قشر در طول سال‌های گذشته توجهی به این موضوع نداشته در حالی که حاشیه‌نشینی تاثیر اجتماعی و فرهنگی بسیاری روی کلانشهرها داشته و دارد.

    عبدی یادآور شد: حاشیه نشینان در خصوص خیابان‌کشی‌ها، وضعیت بهداشت و درمان، مساجد و زمین ورزشی برای جوانان گلایه داشته چراکه در این زمینه ها به خصوص به لحاظ بهداشتی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید آسیب حاشیه‌نشینی را کنترل کند، افزود:دولت باید با استفاده از شیوه‌هایی موثر، مانع گسترش حاشه‌نشینی شده یا خدمات مناسبی را به این افراد ارائه کند چراکه توسعه حاشیه‌نشینی در آینده اداره شهرها را دشوار کرده و به لحاظ فرهنگی بافت شهرها را بر هم می‌ریزد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ساماندهی حاشیه نشینی با تخصیص اعتبار قابل توجهی از سوی دولت باید در اولویت قرار گیرد، گفت: تامین حداقل های زندگی در حاشیه‌شهرها جزو مطالبات مردمی است تا این نگرانی شهری رفع شود، متاسفانه با توجه به اینکه بیشتر اراضی در حواشی شهرها مربوط به دولت است، خرید و فروش زمین در مناطق حاشیه‌ای به شکل قولنامه‌ای صورت می‌گیرد که این موضوع خود تبعات منفی به جا خواهد گذاشت.

    عبدی تصریح کرد: به لحاظ مدیریت شهری علاوه بر دولت شهرداری‌ها هم موظف به ساماندهی حاشیه‌شهرها هستند، در حقیقت دولت و شهردار‌ها موظف به ارائه خدمات در حاشیه‌شهرها بوده لذا در صورت انجام وظیفه و استانداردسازی حاشیه‌شهرها تعالی انسانی به جای رشد تخلفات حاصل می‌شود.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تخصیص بودجه ساماندهی حاشیه شهرها به صورت تسهیلات، گفت:  تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت جهت نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها ضروری است، در حقیقت با تامین بودجه از سوی دولت در حوزه خدمات عمومی، ظرف مدت دو سال می‌توان خدمات مناسبی جهت ساماندهی حاشیه‌شهرها ارائه کرد.

    محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه مدیریت وبرنامه ریزی کشور گفت: در لایحه بودجه 1395 به عنوان اولین سال از برنامه ششم توسعه تحت عنوان ساماندهی حاشیه شهرها مبلغ 200میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد تا برمبنای آن دولت برای ساماندهی به وضعیت زیستگاه‌های اطراف شهر و بافت فرسوده شهر، امکانی را که تا سقف یک‌هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها بود، به اضافه رقمی که از بودجه عمومی پرداخت خواهد شد، در نظر بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار