مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد

آخرین جزئیات قرارداد کریدور ترانزیتی شرق-غرب

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد کریدور شرق به غرب از استان خوزستان به سمت استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان، منعقد شده است و امیدواریم به عنوان یک کریدور، ترانزیت جنوب غرب کشور را به جنوب شرق فعال‌تر کند.

آخرین جزئیات قرارداد کریدور ترانزیتی شرق-غرب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی‌ اظهار کرد: در بحث کریدورهای سراسری ترانزیتی‌ 2 کریدور اصلی شمال به جنوبِ غرب کشور تعریف شده که یکی از آنها بندر امام خمین (ره)، لرستان، کرمانشاه، سنندج و آذربایجان شرقی و غربی را به یکدیگر متصل می کند.

    وی ادامه داد: همچنین کریدوری به نام شماره 10 تعریف شده که بخشی از آن در خوزستان است که نزدیکترین مسیر کریدور جاده ای از آب‌های آزاد خلیج فارس به سمت بازرگان و در نهایت به سمت ترکیه و اروپا است.

    وی افزود: کریدور بزرگراهی ساحل خلیج فارس یکی دیگر از پروژه‌های مهم است که از سمت شلمچه آغاز شده و به سمت بوشهر، هرمزگان و در نهایت به چابهار می‌رسد که هدف اصلی دولت فعال کردن سواحل خلیج فارس و تثبیت جمعیت در این مناطق است که یکی از ضرورت های آن توسعه زیرساخت ها است.

    خادمی درباره نشست بررسی آخرین وضعیت راه‌های خوزستان اظهار کرد: در این نشست برنامه‌ریزی لازم برای بخش زیرساخت‌های حمل و نقلی استان، احداث مسیرهای جدید در بخش های بزرگراهی و آزادراهی و همچنین در بخش توسعه ریلی انجام شد.

    وی افزود: خوزستان‌ استانی ترانزیتی و باری و مسافرخیز در سطح کشور بوده و همین امر بر اهمیت توسعه راه های این استان می افزاید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوزستان در بخش باری رتبه دوم و در بخش مسافری رتبه چهارم اما در بخش طول راه‌ها در رتبه ششم جای دارد که نشان می‌دهد باید در بخش های راه و اتصالات مسیر های ریلی توجه ویژه ای شود.

    ‌خادمی با بیان اینکه برای پروژه های راه سازی در خوزستان 2 هزار میلیارد ریال و برای پروژه های راه‌های روستایی نیز 500 میلیارد ریال ابلاغ شده است، گفت: ‌با احداث آزادراه در جاده‌های شمال خوزستان به سمت لرستان ظرفیت ترافیکی مناسبی را در این مسیر شاهد هستیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین پروژه چهارخطه کردن محور ایذه - چهارمحال بختیاری - اصفهان آغاز شده و روند اجرایی مناسبی را در این پروژه شاهد هستیم و امید است که با برنامه ریزی مناسب برای مسیر ایذه - لردگان نیز اقدامات خوبی صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه مسیر ترانزیتی شمال خوزستان فرصتی مناسبی برای توسعه این استان است، گفت: 22 پروژه در خوزستان تعریف شده که یکی از این مسیرها، پاشنه زاگرس است که امید است به عنوان یک مسیر توسعه ای در آینده برای خوزستان مورد استفاده قرار گیرد.

    خادمی بیان کرد: در بحث ریلی نیز یکی از مسیرهای مهم و مورد توجه ما مسیر خوزستان به سمت چهار محال و بختیاری و اصفهان است که خوزستان را از این طریق به پایتخت اتصال داده که پروژه بزرگی به شمار رفته و حدود پنج میلیارد دلار برای آن پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار