مدیران خودروعصر اعتبار

تولید انرژی بادی در انگلیس رکورد زد

عصر ساختمان- مزارع بادی انگلیس سال گذشته با تولید ۱۵ درصد از برق این کشور، به کاهش انتشار آلایندگی حاصل از تولید نیرو کمک کردند.

تولید انرژی بادی در انگلیس رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بنا بر گزارشی که از سوی ایمپریال کالج لندن و شرکت دراکس منتشر شد، تولید انرژی بادی انگلیس دو برابر تولید زغال سنگ بود زیرا پایگاه‌های جدیدی فعالیتشان را آغاز کرده‌اند و طوفان‌های متعدد در انگلیس، سرعت توربین‌های بادی را 5 درصد در مقایسه با سال 2016 افزایش داد.

    شبکه برق انگلیس سال گذشته به مدت 618 ساعت بدون استفاده از زغال سنگ فعالیت کرد که معادل 26 روز بود.

    به گفته دراکس پاور، با کاهش سهم سوخت‌های فسیلی و رشد سهم انرژی‌های تجدیدپذیر، باید درباره نحوه حفظ این ثبات و تضمین تامین بیشتر نیرو فکر کنیم. با مهیا شدن انگلیس برای کنار گذاشتن استفاده از زغال سنگ، ما می‌توانیم روزهای بدون زغال سنگ بیشتری را انتظار داشته باشیم.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، 50 درصد از برق انگلیس طی سال گذشته از منابعی که آلایندگی کربن کمتری دارند، تامین شد که سال 2017 را سبزترین سال برای سیستم نیروی این کشور ساخت. کربن منتشر شده در بخش نیرو 12 درصد کاهش یافت.

    همچنین تقاضا برای نیرو از سال 2010 به میزان 11 درصد کاهش یافته و تولید با استفاده از سوخت‌های فسیلی 46 درصد افت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی