مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی سمنان برای جذب گردشگر

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به منظور بازدید از بافت تاریخی سمنان، واحدهای مسکونی در مسکن مهر شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه به استان سفر کرده است.

لزوم ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی سمنان برای جذب گردشگر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یک‌روزه به استان سمنان به همراه جمعی از معاونین و اعضاء هیئت‌مدیره با بازدید از بافت فرسوده و سایت‌های مسکن مهر شهر سمنان و مهدیشهر و شهمیرزاد بر لزوم پیگیری جدی رفع مشکلات و موانع احداث تأسیسات و مراکز خدماتی و مذهبی در سایت‌های مسکن مهر تأکید کرد.

    در این سفر استاندار سمنان نیز در دیداری که با وی در محل استانداری داشت، افزود: حدود 572 هکتار بافت فرسوده در مرکز استان سمنان وجود دارد که از این مقدار، بیش از 250 هکتار آن بافت تاریخی است.

    وی اظهار کرد: ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی سمنان علاوه بر زیباسازی چهره مرکز استان زیرساخت لازم برای جذب گردشگر را فراهم می‌کند.

    وی بیان کرد: حدود 14 مدرسه در مرکز استان سمنان به صورت 2 نوبت به دانش آموزان خدمات‌رسانی می‌کنند که بیشتر آن‌ها در مسکن مهر سمنان وجود دارد که لازم است با همکاری مسوولان امر برای ساخت مدارس جدید در این مناطق اقدام شود.

    چاوشی ادامه داد: باید اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان با شهرداری و اعضای شورای شهر سمنان برای زیباسازی مرکز استان همکاری کند و باید از تفکر جزیره‌ای برای آبادانی شهر سمنان اجتناب کرد. در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان ساخته شد.

    در 17 شهر استان سمنان 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.

    حمیدرضا عظیمیان همچنین روز یکشنبه در سمنان افزود: با دستور رئیس‌جمهوری و تأکید وزیر راه و شهرسازی نوسازی بخشی از بافت فرسوده در نقاط مختلف کشور برای سال 97 در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

    وی با بیان این که در سال آینده ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: عمده ساخت و ساز در این محله‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و واگذاری زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌گیرد.

    وی بیان کرد: نوسازی بافت فرسوده در ماه‌های آبان و آذر امسال به همه دستگاه‌های اجرایی مربوط ابلاغ شد و در هفته گذشته هم به صورت نمونه نوسازی محله‌های بافت فرسوده در شهرهای اصفهان، کاشان و خمینی‌شهر آغاز شده است.

    عظیمیان ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از محله‌های شهری در بافت فرسوده در نقاط مختلف کشور در هنگام بروز زلزله و بلایای طبیعی ایمن نیستند و باید در راستای کاهش خسارت‌های مالی و جانی برای نوسازی و بازسازی این مناطق اقدام کرد.

    وی در پایان این دیدار در سرخه پس از دیدار با مسئولین این شهر در بازدید از زمین محل ساخت مجتمع اداری سرخه نسبت به پیگیری هرچه سریع‌تر مراحل اداری تملک این زمین تأکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی