مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل مسکن مهر ۱۱ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

عصر ساختمان- با وجودی که از ۲.۳ میلیون مسکن مهر ۲ میلیون واحد آن ساخته شده، برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی این طرح ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر لازم است.

تکمیل مسکن مهر ۱۱ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسوولان وعده داده‌اند واحدهای مسکن مهر که هنوز برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی آن 11 هزار میلیارد تومان پول لازم است تا پایان سال آینده به اتمام برسد. بنا بر اعلام قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مجموع از سال 1386  تاکنون 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که احداث 2 میلیون واحد آن به پایان رسیده است.

    احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به درحال ساخت بودن 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور، گفته است: با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهوری کارگروهی به منظور کمک به تکمیل طرح مسکن تشکیل شده که در آن اختصاص  هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین خدمات زیربنایی و 400 میلیارد تومان برای کمک به آماده سازی خدمات روبنایی تصویب شده و در انتظار موافقت هیات دولت است.

    او مجموع منابع مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر کشور را 11 هزار و 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان 4 هزار میلیارد تومان باید برای امور زیربنایی، 4 هزار میلیارد تومان برای امور روبنایی و 3 هزار میلیارد تومان برای آماده سازی معابر، جدول کشی و ایجاد راه های دسترسی صرف شود.

    از 15 دی ماه سال گذشته با افزایش تسهیلات مسکن مهراز 30 به 40 میلیون تومان مشکل کمبود نقدینگی برای ساخت واحدها تا حدود زیادی برطرف شده و خانه‌ها در حال تکمیل است. اما تنها نگرانی مربوط به خدمات و زیرساخت‌ها است که دست دولت برای اجرای آنها خالی است. به همین دلیل مسوولان شهرهای جدید به فکر افتادند تا با در اختیار گذاشتن زمین رایگان به سرمایه‌گذاران از ظرفیت بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنند. در این خصوص چند روز قبل شرکت‌هایی از 15 کشور در تالار معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر جدید پردیس شرکت کردند که تا کنون چینی‌ها، کره‌ای‌ها و ایتالیاهایی‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده‌اند.

    با این حال ساخت و تحویل مسکن مهر در 10 شهر جدید کشور به پایان رسیده است.  پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر هشت استان نیز بسته شده است. در مجموع طرح مسکن مهر در سه استان زنجان، یزد و چهارمحال و بختیاری به طور کامل به پایان رسیده و در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و اصفهان نیز رو به اتمام است.

    اما در سه شهر اطراف تهران یعنی پردیس، پرند و هشتگرد بخشی از واحدها باقی مانده است. در پردیس از 85 هزار واحد حدود 40 هزار واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده اما به دلیل نبود خدمات روبنایی، مسوولان از افتتاح آنها امتناع می‌کنند. در پرند 95 هزار واحد تعریف شده که بیش از 70 هزار خانه تکمیل است اما هشت هزار واحد معطل نصب انشعابات و حدود هفت هزار واحد فاقد متقاضی است. در هشتگرد هم از 50 هزار واحد تعریف شده 10 هزار واحد متقاضی ندارد و مترو کرج ـ هشتگرد هنوز تکمیل نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو