مدیران خودروعصر اعتبار

همایش ۱۰۰ شرکت برتر (۹)

شرکت مس برترین شرکت صادرات‌گرا شد

عصر ساختمان- بیستمین دوره همایش معرفی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) صبح امروز برگزار شد. در این همایش، شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان «برترین شرکت صادرات‌گرا» و رتبه دهم شرکت‌های برتر در ایجاد ارزش افزوده را در میان ۵۰۰ شرکت، از آن خود کرد.

شرکت مس برترین شرکت صادرات‌گرا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از عصر مس آنلاین، مهندس «سعد عبدی»، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر گفت: «در همایش  شرکت‌های برتر ایران که هر سال از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار می‌شود، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، از مهندس احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تقدیر شد.»

    او ادامه داد: «عنوان برترین شرکت صادرات‌گرا و رتبۀ دهم شرکت‌های برتر در ایجاد ارزش افزوده نتیجۀ  عملکرد شرکت مس در سال 1395 است. در سال 1395 که اولین سال پس از اجرای برجام بود، شرکت مس رکوردهای خیره‌کننده‌ای را در زمینه فروش، صادرات و کاهش هزینه‌های تولید از خود به جای گذاشت.»

    عبدی سپس به ارائه آماری از فروش و صادرات شرکت ملی صنایع مس در سال‌های 1395 و 1396 پرداخت و گفت: «ما در سال 1395 بالغ بر 1171 میلیون دلار یا 4220 میلیارد تومان صادرات داشتیم که این میزان در سال قبل از آن یعنی سال 1394 فقط 369 میلیون دلار یا 1294 میلیارد تومان بود. در سال 95 همچنین 2800 میلیارد تومان فروش داخلی داشته‌ایم که این میزان برای سال قبل از آن 2360 میلیارد تومان بوده است. جمع کل فروش داخلی و خارجی شرکت مس در سال 1395 بیش 7058میلیارد تومان بوده است.» به گفتۀ مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس برنامه فروش شرکت مس برای سال 1396، بیش از 8200 میلیارد تومان است که تا پایان دروز 25 بهمن ماه نزدیک به 7140 میلیارد تومان آن (87درصد) محقق شده.

    او اضافه کرد: «به‌جز عملکرد مثبت شرکت مس در حوزۀ فروش و صادرات، شاخص‌های دیگری نیز در کسب این افتخار از سوی شرکت مس اثرگذار بودند. برای مثال سود خالص شرکت مس در سال 95 بیش از 1700 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال 1394، رشدی 5 برابری داشته است. همچنین هم‌اکنون ارزش بازار سهام شرکت مس 16600 میلیارد تومان است. در سال 95 این رقم 10000 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل‌تر افزایشی بوده است. در سال 1394 ارزش بازار سهام شرکت مس تقریبا 7500 میلیارد تومان بود.»

    مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس در ادامه به کسب رتبۀ دهم شرکت‌های برتر در ایجاد ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: «یکی دیگر از موفقیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 95 افزایش ارزش افزوده این شرکت بوده است. این مهم از طریق افزایش درآمد در کنار کاهش قیمت تمام‌شده محصول به دست آمد؛ به‌طوری‌که ما توانستیم در سال 95 قیمت تمام‌شدۀ مس محتوی معدنی خود را از 3520 دلار در هر تن  در اوایل سال 1392 به 2440 دلار در هر تن برسانیم. امیدواریم این موفقیت‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و شرکت مس بتواند رتبه‌های بهتری در این زمینه کسب کند.»

    عبدی اضافه کرد: «شرکت مس، شرکتی زبان‌زد در حوزۀ اشتغال‌زایی با 19هزار نیروی انسانی است. به‌علاوه در راستای اقتصاد مقاومتی این شرکت تلاش کرده است تا قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از داخل و حتی‌الامکان از  استان‌های محل استقرار کارخانجات یعنی کرمان و آذربایجان و استان‌های هم‌جوار آن تأمین کند. این شرکت در کنار رکوردهایی که در زمینۀ تولید مس داشته، توانسته مدیران شایسته‌ای را نیز برای صنعت کشور تربیت کند که امیدواریم در کنار نیروی جوان و تحصیل‌کرده مملکت بتوانند اثرات بلندمدتی در رشد و توسعۀ ایران داشته باشند.»

    سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377 رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را هر ساله انجام داده است. این رتبه‌بندی با الهام از رسالت این سازمان با فراهم کردن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی کشور ارایه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‎رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند. در این ارزیابی شرکت‌های برتر بر اساس 33 شاخص همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بهره‌وری کل عوامل» و ... معرفی می‌شوند که هر ساله این ارزیابی بین 500 شرکت برترانجام می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو