مدیران خودروعصر اعتبار

بازآفرینی ۲۷۰ محله در سال ثمره بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، زمان استارت بازآفرینی بافت فرسوده شهری را از سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه دانست و گفت: باید از منابع بخش خصوصی و سرمایه های خرد مردم برای تسریع در بازآفرینی بافت فرسوده شهری استفاده شود.

بازآفرینی ۲۷۰ محله در سال ثمره بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به برنامه دولت برای بازسازی بافت فرسوده شهری، گفت: ورود دولت به بازآفرینی شهری اقدام خوبی است که اشتغال بیشتر مردم را در حوزه صنعت ساختمان تضمین می کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش دهی دولت در بحث بازآفرینی شهری در کمیسیون عمران مجلس، افزود: طبق اظهارات دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی بافت های فرسوده ستادهای بازآفرینی در سطح کشور در استان های مختلف تشکیل شده است.

    تصویب دستورالعمل بهسازی بافت ناکارآمد شهری

    نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستورالعمل و برنامه بهسازی بافت ناکارآمد شهری تصویب شده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح که محله محور است سالی 270 محله بازآفرینی می شود.

    وی با تاکید بر اینکه استارت بازآفرینی بافت فرسوده شهری از سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه زده شد، گفت: در حال حاضر دولت در این حوزه طبق برنامه پیش می رود.

    انتخاب محله ها برای نوسازی بافت فرسوده صورت گرفته است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه انتخاب محله ها برای بهسازی بافت فرسوده صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر طرح اولیه داده شده و به لحاظ برنامه ساختاری و تشکیلاتی مشکلی وجود ندارند.

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه تنها مشکل پیش روی دولت در راستای بازآفرینی بافت فرسوده شهری تنظیم رابطه تامین منابع اعتباری مورد نیاز است، گفت: باید از منابع بخش خصوصی و سرمایه های خرد مردم برای تسریع در بازآفرینی بافت فرسوده شهری استفاده شود.

    ارایه مشوق برای همکاری مردم در بهسازی بافت ناکارآمد شهری

    وی ادامه داد: موضوع دیگری که برای بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری باید مدنظر باشد این است که باید تفاهمی برای ارایه بسته های تشویقی در راستای ترغیب بخش خصوصی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مسکن در راستای ورود به این حوزه منعقد شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اولویت ما در حوزه بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری به کار گیری سرمایه های خرد مردم در این حوزه است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ورود بانک ها در حوزه ارایه تسهیلات، گفت: ارایه تسهیلات ارزان و در نظر گرفتن بخشودگی ها می تواند به مثابه مشوقی برای ورود بخش خصوصی و مردم در حوزه بهسازی بافت فرسوده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار