مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت اوراق تسهلات مسکن ۹۰ هزار تومان شد

عصر ساختمان : ابلاغ وام جدید مسکن و افزایش تقاضا برای خرید اوراق تسهلات مسکن موجب شد قیمت این اوراق در هفته جاری نیز همانند هفته های گذشته رشد کند و به حدود ۹۰ هزار تومان برسد.

قیمت اوراق تسهلات مسکن ۹۰ هزار تومان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،اوراق تسهیلات مسکن که در ابتدای دی ماه رونق چندانی نداشت و همگام با رکود بخش مسکن، ساکن شده بود، با ابلاغ وام جدید مسکن روند صعودی به خود گرفت و با افزایش قابل توجه قیمت و تقاضا مواجه شد؛ به طوری که افزایش تقاضا برای خرید این اوراق موجب رسیدن قیمت آن به محدوده 90 هزار تومان شده است.

    به این تریتب در حالی تب تقاضا در بازار اوراق تسهلات مسکن به شدت بالا گرفته است که همچنان رکود در بخش مسکن مشهود بوده و این بخش همانند دو سال گذشته درگیر رکود است به همین دلیل علت اصلی افزایش تقاضا برای خرید اوراق تسهلات مسکن با وجود رکود بخش مسکن اندکی مبهم بوده و می تواند همانند دو سال گذشته که قیمت این اوراق به 100 هزار تومان رسید، شائبه سفته بازی را افزایش دهد.

    با این حال روند صعودی قیمت اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا برای خرید این اوراق در حالی همچنان ادامه دارد که اکنون همه سررسید ها به قیمت 90 هزار تومان نزدیک شده و دیگر اختلاف شدید قیمت، بین اوراق جدید و قدیمی مشاهده نمی شود.

    بررسی وضعیت نمادهای مختلف اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که در حال حاضر به غیر از" تسه" آذر امسال که در محدوده 91 هزار تومان معامله می شود، باقی "تسه" های سال 1394 همچون "تسه" اردیبهشت، شهریور و مهر ماه در محدوده 90 هزار تومان خرید و فروش می شوند.

    در این میان تسه های سال گذشته نیز در حال نزدیک شدن به محدوده 90 هزار تومان هستند به طوری که اکنون به جز اوراق اسفند ماه که 90 هزار تومانی شده است، اوراق فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر،مرداد، شهریور، به همراه اوراق مهر، آبان و دی ماه همگی در محدوده ی 89 هزار تومان در حال معامله هستند.

    افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی رخ می دهد که مدیر ابزارهای نوین فرابورس این افزایش قیمت را طبیعی دانسته و می گوید نوسان قیمت اوراق تسه به دلیل تغییر شرایط بخش واقعی اقتصاد است، زیرا زمانی‌که بخش مسکن با رونق مواجه شود و مردم به سمت خرید مسکن متمایل شوند، افراد بیشتر برای خرید اوراق مراجعه می‌کنند و تقاضا افزایش می یابد و قیمت بالا می رود.

    علیرضا توکلی معتقد است که افزایش قیمت اوراق مسکن نشان می دهد در بخش واقعی اقتصاد، تقاضا برای مسکن افزایش پیدا کرده است، لذا روند حرکتی این اوراق طبیعی است.

    اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان باید یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن باید 120 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 90هزار تومانی خریداری شود و خریدار در مجموع 10 میلیون تومان برای خرید این اوراق بپردازد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو