مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو شورای شهر کاشمر عنوان کرد؛

زندگی ۱۲ هزار و ۵۲۲ نفر حاشیه‌نشین در کاشمر

عصر ساختمان- عضو شورای شهر و عضو ستاد بازآفرینی کاشمر از زندگی ۱۲ هزار و ۵۲۲ نفر حاشیه‌نشین در این شهر خبر داد.

زندگی ۱۲ هزار و ۵۲۲ نفر حاشیه‌نشین در کاشمر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن اعمی بیان اینکه اکنون12 هزار و 522 نفر حاشیه‌نشین داریم، گفت: نوع نگرش مردم نسبت به زندگی‌ها موجب حاشیه‌نشینی شده است.

    وی با اشاره به اینکه اگر نگرش مردم در روستاها بر روی صنایع‌دستی و کارهای غیر کشاورزی بود، شاهد حاشیه‌نشینی نبودیم، بیان کرد: اغلب افراد بی‌بضاعت از روستاها مهاجرت می‌کنند.

    اعمی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن قیمت مسکن در داخل شهر بسیاری مجبور هستند به حاشیه‌های شهر بروند، عنوان کرد: حاشیه‌نشینی در کاشمر فرزند نوخوانده ای است که شکل گرفته و نمی‌شود رهایشان کرد.

    وی با اعلام اینکه باید حاشیه‌نشینان ساماندهی شوند، بیان کرد: سیاست دولت فعلی به این سمت است که حاشیه‌نشینان در قالب ستاد بازآفرینی ساماندهی شوند.

    عضو شورای شهر کاشمر با بیان اینکه فعالیت ستاد بازآفرینی در این شهر آغاز شده است، افزود: در این طرح اگر مردم همکاری کنند چندین برابر آن را شهرداری ورود خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه اگر مردم همکاری نکنند نمی‌توان برای رفع معضل حاشیه‌نشینی کاری کرد، اظهار کرد: در محله گلشن، حسین‌آباد و نیلوفر شمالی و جنوبی اقداماتی در قالب ستاد بازآفرینی آغاز شده است.

    اعمی با اعلام اینکه حسین‌آباد با 41.3 هکتار به عنوان بزرگ‌ترین سکونتگاه غیر رسمی این شهر مطرح بوده و بالاترین جمعیت حاشیه‌نشینی را به خود اختصاص داده که در همین راستا دفتر تسهیل گری محله حسین‌آباد راه‌اندازی شده است، بیان کرد: بسیاری از مسئولان از جمله بهداشت اعلام همکاری کرده‌اند که امکاناتی را به این منطقه ببرند.

    وی با بیان اینکه 25 اداره در این دفتر تسهیل گری ورود می‌کند، افزود: در قالب دفتر تسهیل گری خدمات بسیاری ارائه خواهد شد.

    اعمی با اشاره به اینکه هرچند از محل حسین‌آباد تا ایستگاه تاکسی چهار کیلومتر فاصله است اما برای اینکه حمل‌ونقل عمومی به این منطقه نمی‌روند، بانوان با مشکلات زیادی مواجه هستند، افزود: اکنون 9 محله حاشیه‌نشین در کاشمر وجود دارد.

    وی با اعلام اینکه ابتدا باید جلوی رشد حاشیه‌نشینی را گرفت، سپس اقداماتی را برای رفع مشکلات انجام داد، گفت:  اکنون تا حدودی شهرداری توانسته جلوی رشد حاشیه‌نشینی را بگیرد.

    اعمی با تأکید براینکه مهم‌ترین مشکل در مناطق حاشیه‌نشینی ابتدا موضوع فرهنگی است، افزود: اگر شورای تأمین موافقت کند تا مناطق حاشیه‌نشین از خدمات اولیه زندگی انسانی بهره‌مند شوند گاز و برق را در قالب ستاد بازآفرینی به مناطق حاشیه‌نشین خواهیم برد.

    وی با بیان اینکه هرچند دورترین روستا از نعمت گاز برخوردار هستند، اما از سال 92 آب و برق و گاز به برخی مناطق حاشیه‌نشین داده نشده است، بیان کرد: فاصله مناطق حاشیه تا محدوده خدمات شهری تنها یک کیلومتر است اما از نفت استفاده می‌کنند.

    عضو ستاد بازآفرینی کاشمر بیان کرد: حسینآباد با 41.3 هکتار، نسیم جنوبی با 23.97 هکتار، احمدآباد با 1.5 هکتار، گلشن و گوهر با 16 هکتار، نرگس شمالی با 12.29 هکتار، نرگس جنوبی 6 هکتار به ‌عنوان سکونتگاه‌های غیر رسمی کاشمر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار