مدیران خودروعصر اعتبار

آزمون نظام مهندسی امروز و فردا برگزار می شود

آزمون تخصصی نظام مهندسی با ۱۵۲ هزار شرکت کننده برای احراز صلاحیت در ۷ رشته تحصیلی برگزار می شود.

عصر ساختمان : این آزمون بزرگترین و جامع ترین نظام مهندسی است که سالی دو بار برگزار می شود.

آزمون نظام مهندسی امروز و فردا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون مسکن و ساختمان وزرات راه و شهرسازی ادامه داد: در یکسال حدود 300 هزار نفر طی دو آزمونی که در ابتدا و انتهای سال برگزار می شود به رقابت می پردازند تا با کسب احراز صلاحیت خود در این رشته فعالیت کنند.

    مظاهریان افزود: ‌آزمون ورود به حرفه مهندسان،کاردانهای فنی ساختمان وتعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی یک فرآیند استاندارد برای طراحی سوالات و رسیدگی به اعتراضات را داراست و برای هفت رشته تحصیلی عمران،‌ شهرسازی ، معماری ،‌ نقشه برداری ، گرافیک، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی برگزار می شود.

    معاون وزیر راه گفت: 18 آزمون در سراسر کشور در 107 حوزه و در 31 استان کشور از امروز صبح آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

    وی افزود:‌ کاردانها یکی از زنجیره های مهم بخش اجرا و نظارت بر کارگاههای ساختمانی هستند و به ازای هر مهندس حداقل سه کاردان باید وظایف محوله را انجام دهد که متاسفانه از این استاندارد فاصله گرفته ایم.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه با بیان اینکه جذابیت برای ادامه تحصیل تا مقطع مهندسی برای همه بوجود آمده گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون مهندسی بسیار بیشتر از آزمون کاردانان است.

    وی ادامه داد: فرآیند اداری ساخت و ساز را باید منطقی کنیم و سرمایه گذاران و دولت باید نظارت کافی در جهت حفظ حقوق مردم داشته باشند.

    مظاهریان در خصوص اهمیت این آزمون گفت: طبق فرآیندهای موجود ، افراد پس از سه سال تحصیل و بعد از انجام دوره های کارآموزی و پس از فارغ التحصیلی و طی کردن سه سال دوره کارورزی می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی بصورت مستقل شروع به کار کرده و وارد نظام مهندسی شوند.

    وی افزود: بخش اعظم نتایج این آزمون بعد از دو ماه اعلام می شود و در بخش طراحی آن که تصحیح طولانی تری دارد تا خرداد ادامه پیدا می کند.
    مظاهریان ادامه داد:‌ مسئله اعتراضات و رسیدگی به آنها برای دفاع از حقوق مردم انجام می شود.

    *کیفیت خدمات مهندسین را در خدمات شهری ارتقاء می دهیم
    رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: باید برای قبولی مهندسین سختگیرانه برخورد کنیم تا افراد با کفایت وارد این کار شوند و به خوبی کار کنند.

    حبیب الله بیطرف افزود:‌ برای ارتقاء سطح مهندسین علاوه بر برگزاری آزمون،‌ یک سری دوره های آموزشی طراحی شده که باید در آن شرکت کنند، تا ارتقاء رتبه بگیرند.

    وی ادامه داد: ‌این آموزش اجباری و در جهت افزایش کیفیت خدمات مهندسین است .
    بیطرف با بیان اینکه در رشته های مهندسی علاوه بر آموزش تئوری فرض بر این است که دانشجو باید کارآموزی هم داشته باشد گفت: برای آشنایی با محیط کار ، فرد بعد از فارغ التحصیلی باید سه سال کارورزی کند و بعد از آن در این آزمون شرکت کند.

    وی ادامه داد: افرادی که نمره 50 را بگیرند در این آزمون قبول می شوند.

    بیطرف با بیان اینکه 7 کمیته تخصصی از افراد مجرب دانشگاهی برای طراحی آزمون در نظر گرفته ایم گفت: قبل از آزمون کمیته ای تخصصی شکل می گیرد و سوالات طراحی می شود و در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو