مدیران خودروعصر اعتبار

برخی پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر را رها کردند

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این‌که برخی پروژه‌های مسکن مهر توسط پیمانکاران رها شده است، گفت: در حال حاضر یک ریال از ۵۷۰ هزار واحد فروش اقساطی نشده مسکن مهر به بانک مسکن برنمی‌گردد و در واقع نقدینگی صرف شده برای این پروژه‌ها قفل شده است.

برخی پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر را رها کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی با اشاره به پرداخت تسهیلات به 2 میلیون و 370 هزار واحد مسکن مهر، اظهار کرد: از این میزان نیز بالغ بر 1.8 میلیون واحد تقسیط شده که اقساط آن در حال بازپرداخت است.

    وی با بیان این‌که  تاکنون 570 هزار مسکن مهر هنوز تقسیط نشده است، تصریح کرد: البته حدود 90 هزار واحد از این تعداد مشکلی ندارند و احتمالا طی ماه‌های آینده فروش اقساطی می‌شود.

    وی با بیان این‌که چند صدهزار واحد مسکن مهر تقسیط نشده مشکل دارد، افزود: برخی از این واحدها تکمیل شده اما خدمات زیربنایی ندارد، شماری هم از واحدها خدمات زیربنایی دارد، تکمیل شده اما متقاضی ندارد.

    مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری این‌که در دولت قبل (دهم) بخشی از این واحدها بدون این‌که تقسیط کنند به متقاضیان واگذار کردند، گفت: تعدادی هم از واحدهای مسکن نیز متقاضیان با پیمانکاران مشکل دارند که در مراجع قضایی هستند.

    رحیمی‌انارکی بیان کرد: تعدادی از پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر نیز پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد دارند که پیمانکاران آنها رها کرده‌اند؛ ‌پیمانکار تسهیلاتی را دریافت کرده بخشی از ساخت را انجام داده و مرحله بعدی تسهیلات را دریافت کرده اما پروژه را رها کرده است.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر یک ریال از 570 هزار واحد فروش اقساطی نشده، به بانک مسکن برنمی‌گردد و در واقع نقدینگی صرف شده برای این پروژه‌ها قفل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی