مدیران خودروعصر اعتبار

شاهد افزایش بی‌رویه پدیده حاشیه‌نشینی در پایتخت هستیم

عصر ساختمان- یک عضو شورای شهر تهران گفت : شاهد افزایش بی‌رویه پدیده حاشیه‌نشینی در پایتخت هستیم .

شاهد افزایش بی‌رویه پدیده حاشیه‌نشینی در پایتخت هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، ناهید خداکرمی با اشاره به افزایش  پدیده حاشیه‌نشینی در تهران گفت : حاشیه‌نشینی یکی از معضلاتی است که در همه کلانشهرهای کشور وجود دارد و در تهران نیز شاهد افزایش بی رویه این پدیده هستیم که به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه برای داشتن زندگی بهتر بسیاری از افراد مجبور به مهاجرت می‌شوند.

    وی با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی آسیب‌های زیادی در پی دارد گفت: به نظر می‌رسد اگر شهرهای کوچک از رفاه اجتماعی، اقتصادی به ویژه اشتغال برخوردار شوند، حاشیه‌نشینی کمتر خواهد شد.

    وی درباره اقدامات شورای پنجم برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: پرداختن به آسیب‌های اجتماعی یکی از محورهای فعالیت شورای شهر تهران در دوره جدید است اما این نکته را باید مورد توجه قرار داد که موضوع آسیب‌های اجتماعی فقط مختص پایتخت نیست و در همه کشور و حتی کشورهای دنیا به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار وجود دارد.

    رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: ممکن است بخشی از جامعه تحت تأثیر آسیب‌های ناشی از مسایل اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی قرار بگیرد و به دنبال آن خانواده‌ها درگیر آسیب‌هایی همچون اخلاقی، اعتیاد و طلاق شوند.

    وی آسیب‌های اجتماعی را پدیده‌ای چند بعدی عنوان کرد و گفت: راه‌حل آسیب‌های اجتماعی نیز چند بعدی است و شهرداری و شورای شهر تهران به تنهایی قادر به حل آن نیستند بلکه همه نهادها و ارگان‌ها باید در این زمینه نقش ایفا کنند.

    خداکرمی در ادامه با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی آسیب‌های اجتماعی و راه‌حل‌ کاهش آن در جامعه بیان کرد: تاکنون به آسیب‌شناسی این موضوع کمتر پرداخته شده است و این مسأله موجب شده در نهادها و حتی رسانه‌ها راهکارهای حل آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد. در نهایت باید گفت موضوع پیشگیری و ارائه راهکارهای حل پدیده آسیب‌های اجتماعی مورد غفلت واقع شده است.

    وی درباره رویکرد کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نسبت به آسیب‌های اجتماعی پایتخت گفت: در کسیسیون سلامت به مسایلی که سلامتی جامعه را تهدید می‌کند، پرداخته می‌شود چرا که معتقدیم اگر جامعه سالمی نداشته باشیم، مردم سالمی هم نخواهیم داشت بنابراین اقدامات لازم برای آسیب‌شناسی و پیشگیری از این موضوع در حال انجام است.

    این عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه‌های تخصیص یافته برای حل آسیب‌های اجتماعی گفت: در شهرداری تهران، وزارت رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت حجم زیادی بودجه به بخش فرهنگی، اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد اما شاهد بی‌مبالاتی مدیریت هزینه هستیم. اگر بودجه‌ها به‌درستی مدیریت شود، نباید شاهد تولید آسیب باشیم اما اکنون آنچه می‌بینیم تولید آسیب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار