مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

لغو کسر ۵ درصد از حق الزحمه مهندسان ناظر، درخواست ۵ ساله آنها بود

عصر ساختمان- معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به این‌که سازمان‌های نظام مهندسی با پول مهندسان ناظر سرمایه‌گذاری متعددی را انجام داده‌اند، اظهار کرد:‌ خرید املاک، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و ... از جمله سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌ها با پنج درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر بوده است.

لغو کسر ۵ درصد از حق الزحمه مهندسان ناظر، درخواست ۵ ساله آنها بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حامد مظاهریان  در خصوص ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لغو کسر پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر،  اظهار کرد‌: از بدو ورود من به مسئولیت معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همواره این درخواست از سوی مهندسان مطرح می‌شد که چرا از حق‌الزحمه آنها پنج درصد توسط سازمان‌هایی که توان مالی کافی برای اداره امور خود را دارند،‌ کسر می‌شود.

    وی تصریح کرد:‌ سابقه این کسر پنج درصد به ابلاغیه معاون وزیر در سال 1383 برمی‌گردد، زمانی که سازمان‌ها به عنوان نهادهای غیردولتی متکی به بخش خصوصی بودند و شاید از توان مالی لازم برخوردار نبودند.

    وی ادامه داد: در طول بیست و چند سال اخیر فرآیند ساختار مالی و بنیه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان دگرگون شده و برآورد می‌شود این سازمان‌ها در کشور 1500 میلیارد تومان گردش مالی دارند.

    معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به این‌که سازمان‌های نظام مهندسی با پول مهندسان ناظر سرمایه‌گذاری متعددی را انجام داده‌اند، اظهار کرد:‌ خرید املاک، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و ... از جمله سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌ها با پنج درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر بوده است.

    مظاهریان تاکید کرد:‌ روشن است در این قضیه باید تجدیدنظر صورت می‌گرفت که با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مهندسان مالک حق‌الزحمه خودشان هستند و آنها می‌دانند با پول خود چه کاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی