مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد:

هشدار نسبت به خرید املاک واقع در ۴ پلاک جنوب مشهد

عصر ساختمان- مدیر حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نسبت به خرید و فروش املاک و اراضی واقع در چهار پلاک جنوبی مشهد هشدار داد و گفت: شهروندان از هر گونه خرید و فروش اراضی دارای سند عادی در این اراضی خودداری کنند.

هشدار نسبت به خرید املاک واقع در ۴ پلاک جنوب مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا باغستانی با اعلام این خبر افزود: شهروندان در پلاک‌های واقع در جنوب مشهد از طریق اسناد عادی خریداری نکنند و از هر گونه خرید و فروش اراضی دارای سند عادی خودداری کنند.

    مدیر حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی یادآور شد: دولت در پلاک‌های 183-182-186-184-187- 191 و 236 دارای مالکیت است، لذا توصیه می‌شود مردم قبل از خرید، از عدم مالکیت دولت اطمینان حاصل کنند و از هرگونه خرید و فروش اراضی در این مناطق جداً خودداری کنند.

    باغستانی تأکید کرد: تمامی معاملات بر روی اراضی متعلق به دولت فاقد وجاهت قانونی بوده و باعث تبعات و تضرر مردم در پی خرید و فروش این اراضی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در صورت تصرف اراضی ملی، از طریق مجاری قانونی، زمین تصرف شده رفع تصرف می‌شود، به اراضی ملی رفع تصرف شده طی امسال اشاره کرد و گفت: طی سال 96، 43 مورد رفع تصرف انجام شده که 35 مورد آن با حکم و رأی دادگاه بوده و 7 مورد با حکم دادستانی است.

    باغستانی تصریح کرد: اجرای 12 حکم رفع تصرف در مشهد، اجرای 11 حکم در شهرستان طرقبه،10 مورد اجرای حکم در شهرستان سبزوار، 5 مورد اجرای حکم در شهرستان شاندیز، 2 مورد اجرای حکم در شهرستان جغتای، یک مورد اجرای حکم در شهرستان گناباد، یک مورد اجرای حکم در شهرستان تایباد و یک مورد اجرای حکم در شهرستان خواف انجام شده است.

    وی ادامه داد: طی امسال 2 میلیون و 743 هزار و 819 مترمربع از اراضی دولتی رفع تصرف شده که ارزش ریالی آن 881 میلیارد و 652 میلیون و 580 هزار ریال است.

    مدیر حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برابر قانون مجازات‌های اسلامی برای افرادی که تصرف مال غیر، از جمله املاک دولتی را انجام دهند، حبس و جزای نقدی و اعاده به وضع سابق پس از رفع تصرف پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار