مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

پروژهای با پیشرفت فیزیکی بالا، سال آینده در اولویت هستند

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: برای سال آینده سعی کردیم پروژه هایی را که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و با تأمین اعتبار در سال آینده به بهره برداری می‌رسند، در اولویت قرار بدهیم.

پروژهای با پیشرفت فیزیکی بالا، سال آینده در اولویت هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد جواد حق شناس در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران بیان داشت: در تغییراتی که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بر ردیف‌های ذیل این حوزه مأموریتی اِعمال کرد، اولا سقف حوزه حفظ شد و جا به جایی ها صرفا بین ردیف‌های همین حوزه صورت گرفت.

    وی افزود: طی تصمیمی که کمیسیون اتخاذ کرد، بخشی از سهم اعتبارات هزینه ای، به اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای منتقل شد. در حالی که در لایحه شهرداری سهم اعتبارات جاری و تملک دارایی سرمایه ای به صورت 50-50 برابر بود، در تغییراتی که کمیسیون اعمال کرد سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به 55 درصد افزایش و سهم اعتبارات هزینه ای به 45 درصد کاهش یافت.

    حق شناس گفت: از مجموع 10 عنوان کد برنامه در ذیل حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی، غیر از 2 مورد مابقی ردیف ها در عنوان تغییر کردند. در این بین برخی تغییرات اساسی بوده که نشان از تفاوت رویکرد شورای پنجم در مدیریت حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی است.

    وی افزود:علاوه بر تغییر عناوین اصلی، در حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی، 43 عنوان فرعی در ذیل عناوین اصلی داریم که از این بین نیز 30 عنوان در متن تغییر کرد. عناوین در واقع رویکردهای محتواییِ ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی را نشان  می‌دهند، در این راستا عناوینی که بعضا در حیطه‌ی وظایف مدیریت شهری قرار نداشتند و یا عناوینی که با برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران همسو نبودند، تغییر کردند.

    حق شناس تاکید کرد:از مجموع 43 ردیف موجود در لایحه که در سنواتی گذشته نیز در این حوزه مأموریتی آمده است، به جهت جلوگیری از بر هم زدن ساختار صرفا 2 عنوان فرعی (برنامه) به مجموعه قبلی افزوده شد. که این 2 عنوان عبارتند از «افزایش نشاط اجتماعی» و «کمک به توسعه و رونق راسته‌های فرهنگی شهر تهران».

    وی افزود: ما برای سال آینده سعی کردیم پروژه هایی را که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و با تأمین اعتبار در سال آینده به بهره برداری  می‌رسند، در اولویت قرار بدهیم و پروژه‌های جدید یا پروژه هایی را که پیشرفت کمی داشتند (مثلا در مرحله گودبرداری بودند)، اعتبار در نظر نگیریم.

    حق شناس گفت:با اینکه بودجه این حوزه نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش یافته و بودجه موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از 3 مسئله‌ی اصلی و اولویت دارِ شهر تهران، با کمال تأسف نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته، ما این بخش را نسبت به لایحه شهرداری 5 درصد افزایش دادیم.

    وی افزود:در خصوص موضوع جلب مشارکت‌های اجتماعی و بهبود سرمایه اجتماعی، علی رغم محدودیت ها ما 9 درصد این بخش را در بودجه افزایش دادیم.

    حق شناس گفت:در خصوص ورزش همگانی، با توجه به اینکه معتقدیم این مقوله یک امر پیشگیرنده در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، ما سقف این حوزه را علی رغم محدودیت هایی که داشتیم، نسبت به لایحه شهرداری تقریبا تغییر ندادیم و همان میزان با تغییری بسیار کوچک باقی مانده است.

    وی افزود:در خصوص کمک به توسعه، تعمیر و تجهیز مدارس همانطور که می‌دانید ما در تهران ما سرانه‌ی فضای آموزشی بسیار پایینی نسبت به سایر شهرهای کشور داریم. مدیریت شهری نمی تواند نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد بنابراین ما لایحه شهرداری را 10 میلیارد تومان افزایش دادیم و حدود 30 میلیارد تومان در نظر گرفتیم.

    حق شناس گفت:با توجه به اهمیت این موضوع که حوزه فرهنگی و اجتماعی در یک نگاه سرمایه ای و بلند مدت، نیاز مُبرمی به تملک اراضی مورد نیاز برای انجام پروژه‌های عمرانی در حوزه فرهنگی دارد، ما اعتبار 50 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده در لایحه شهرداری را به 75 میلیارد تومان افزایش دادیم.

    وی افزود:همچنین تعداد محدودی پروژه جدید و اساسی نیز تعریف کردیم که درباره این پروژه ها علی رغم اینکه نتوانستیم اعتبار زیادی را برای آن ها در نظر بگیریم، اما پروژه هایی اساسی هستند و رویکرد شورای پنجم به حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی شهر تهران را نشان  می‌دهند. یکی از این پروژه ها مطالعه، طراحی و احداث پردیس‌های سینمایی رفاهی-ورزشی مناطق 22 گانه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو