مدیران خودروعصر اعتبار

خارجی‌ها پردیس را می‌سازند

عصر ساختمان- صبح امروز ۱۵ شرکت داخلی و خارجی برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس در یک همایش حضور پیدا کردند.

خارجی‌ها پردیس را می‌سازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سعید غفوری در همایش فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در شهر جدید پردیس، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی دولت از سال گذشته به فکر افتادیم تا خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس را از طریق مشارکت بخش خصوصی به انجام برسانیم بر این اساس همایش دو روزه‌ای را با حضور 15 شرکت از کشورهای چین، آمریکا، انگلستان، اتریش، ترکیه، روسیه، آلمان، ایتالیا و کره جنوبی برای حضور در این همایش دعوت کردیم.

    وی افزود: 60 میز مذاکراتی به صورت عملیاتی در نظر گرفته‌ایم که منجر به قرارداد شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این که نیازهای شهری و ملزومات زندگی شهروندان در پردیس به خصوص در واحدهای مسکن مهر اولویت اصلی ما در این میزگرد خواهد بود، تاکید کرد: ما در این همایش دو هدف را دنبال می‌کنیم؛ یکی تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و دیگری بالابردن ارزش افزوده شهر جدید پردیس است و در این خصوص از ظرفیت 82 هزار واحد مسکن مهر پردیس استفاده می‌کنیم. یک شرکت چینی هم پیشنهادی برای احداث شهرک‌های مسکونی در پردیس ارائه کرده است.

    غفوری تصریح کرد: ما به خوبی متوجهیم که دولت نمی‌تواند زیرساخت‌ها و خدمات پردیس را انجام دهد پولی ندارد که این کار را صورت دهد به همین دلیل تصمیم گرفتیم خدماتی همچون مدرسه، مسجد، پارک، فضای سبز و بسیاری دیگر از خدمات روبنایی پردیس را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

    وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 2584 میلیارد تومان جهت تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پردیس نیاز داریم و این کار را به شکل عملیاتی آغاز کردیم. در اولین گام کلیه خدمات محله ایرانشهر با هزینه‌ای بالغ بر 170 میلیارد تومان با مشارکت یک شرکت ترکیه‌ای انجام گرفت.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برآورد ما این است که 1040 میلیارد تومان از 2584 میلیارد تومان را می‌توانیم از طریق مشارکت تامین کنیم و یارانه‌های مسکن مهر را برای آب، برق، فاضلاب، محوطه سازی و آماده سازی اختصاص دهیم.

    غفوری با بیان این‌که سال گذشته از 42 میلیارد تومان یارانه نقدی که گرفتیم توانستیم 17 هزار واحد را افتتاح کنیم، اظهار کرد: با این وجود امسال هیچ نوع یارانه‌ای تا امروز به دست ما نرسیده است.

    وی ادامه داد: از 80 میلیارد تومان یارانه‌ای که دولت به شهرهای جدید اختصاص داده و قرار است 60 میلیارد تومان آن به پردیس اختصاص یابد هنوز هیچ مبلغی دست ما را نگرفته است. این در حالی است که برای تحویل واحدها تا پایان سال 150 میلیارد تومان و سال آینده هم 300 میلیارد تومان پول نیاز داریم.

    دستور نوبخت برای تامین بودجه متروی پردیس

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس همچنین درباره تامین بودجه متروی پردیس گفت: مذاکراتی را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث تامین اعتبارات متروی تهران – پردیس انجام داده‌ایم و آقای نوبخت دستور این اقدام را صادر کرده است.

    غفوری با بیان این‌که 49 هزار و 700 واحد مسکن مهر پردیس به مرحله نازک‌کاری رسیده، اظهار کرد: با توجه به این‌که هیچ پولی به ما تعلق نگرفت نتوانستیم به افتتاحات دهه فجر برسانیم بنابراین یک درخواست از نمایندگان استان تهران دارم که از منابع در اختیار خود حداقل 30 میلیارد تومان به شهر جدید پردیس اختصاص دهند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مشکل مالیاتی که مدتی است برای شرکت عمران پردیس ایجاد شده، گفت: استفساریه‌ای از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری گرفتیم که واحدهای مسکن مهر فقط یک بار شامل مالیات می‌شوند و باید 300 هزار تومان بپردازند که ما این مبلغ را پرداخت کردیم، اما اداره مالیات می‌گوید چون قرارداد ساخت مجزا و قرارداد آماده سازی هم مجزا است دوبار مالیات به واحدها تعلق می‌گیرد.

    اگر اداره مالیات کوتاه نیاید باید از آورده مردم بپردازیم

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بیان کرد: طبق قانون ساماندهی مسکن ما باید فقط یکبار مالیات بپردازیم. اگر این اتفاق نیفتد هیچ راهی نداریم جز این‌که از آورده مردم برای پرداخت به اداره مالیات استفاده کنیم ولی ما محکم ایستاده‌ایم که از آورده مردم به هیچ عنوان استفاده نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی