مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کانون انبوه‌سازان:

بانک‌ها ریالی به بافت‌های فرسوده اختصاص ندادند

عصر ساختمان- رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار و صنعت ساختمان باید مشکلات و گره‌ها را از سر راه این حوزه برداریم، گفت: بخش خصوصی در هیچ تصمیم‌گیری در فضای بهبود کسب و کار دخیل داده نمی‌شود و سازندگان همواره به دنبال اصلاح قوانین می‌دوند.

بانک‌ها ریالی به بافت‌های فرسوده اختصاص ندادند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، جمشید برزگر در اجلاس سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به اینکه در 4 دهه گذشته در حوزه مسکن به آن برنامه‌های مدنظر نرسیده‌ایم، گفت: بعد از گذشت 4 دهه هنوز بخش مسکن به برنامه‌های مدنظر خود نرسیده است، اما باید دولت به بخش مسکن افتخار کند که با این همه مشکلات همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

    وی ادامه داد: بعد از وقوع زلزله رودبار و بم تلنگری در میان مسئولان مسکن به وجود آمد که چاره‌ای باید برای بافت‌های فرسوده و بخش مسکن اندیشیده شود، به همین دلیل سازمان نظام مهندسی تشکیل شد و مشارکت بخش خصوصی در حوزه احداث و مسکن مورد تشویق قرار گرفت.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به اینکه بعد از آن دوره ساخت واحدهای مسکونی با روش‌ها و الگوی مناسب مسکن برای شهروندان آغاز شد، گفت: بعد از همان سال‌ها بود که به فکر ایجاد تشکل‌ها افتاده‌ایم و امور مربوط به بخش مسکن به بخش خصوصی واگذار شد به همین منظور انجمن‌های انبوه‌سازی و تشکل‌های فنی و مهندسی شکل‌گیری آنها شروع شد.

    برزگر با تأکید بر اینکه تاکنون تصدی‌گری به بخش خصوصی به شکل واقعی رخ نداده است، گفت: مسئولان به بخش خصوصی اعتقاد ندارند و هنوز در هیچ یک از تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در فضای بهبود کسب و کار و قوانین مربوط به بخش مسکن از نقطه‌نظرات بخش خصوصی استفاده نمی‌کنند.

    وی تصریح کرد: بخش خصوصی همواره به دنبال اصلاح قوانین مربوط به بخش مسکن می‌دود پس کار را باید به بخش خصوصی واگذار کنند و  باید اذعان کرد هنوز شرکت‌های توسعه‌ای را توسعه نداده‌ایم.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به بازآفرینی شهری که چندی پیش توسط رئیس جمهور کلید آن زده شد، گفت: آیا با نرخ سود 20 درصد می‌توانیم به بازسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری امیدوار باشیم. این موضوع باید از بانک‌ها پرسیده شود که چرا تاکنون ریالی در این خصوص به بخش مسکن و بخش خصوصی داده نشده است.

    برزگر با تأکید بر اینکه آیا با این سیاست‌ها می‌توان بافت‌های فرسوده را بازسازی کرد، گفت: با شعار نمی‌توانیم به اصلاح و بازسازی بافت فرسوده اقدام کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: رشد 100درصدی انشعابات آب و برق قطعاً بر قیمت تمام شده مسکن تأثیر خواهد گذاشت، بنابراین باید گفت نیاز به یک متولی مشخص است برای اینکه چه کسی باید هزینه‌های سربار مسکن را تأمین کند.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران خاطرنشان کرد: برای بهبود فضای کسب و کار و صنعت ساختمان باید مشکلات و گره‌ها را از سر راه این حوزه برداریم تا بتوانیم این سیاست‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی و صحبت‌های رئیس جمهور برای بازسازی بافت‌های فرسوده را تحقق بخشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو