مدیران خودروعصر اعتبار

تلاش برای تبدیل تهران به شهر علم و فناوری

عصر ساختمان- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در تلاش هستیم تا شهر تهران به شهر علم و فناوری تبدیل شود.

تلاش برای تبدیل تهران به شهر علم و فناوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت استارت آپی در کشور گفت: بهترین زیر ساخت برای اکوسیسیتم استارت آپی کشور، زیرساختی است که توسط استارت آپ‌ها بدون دخالت دولت ایجاد شود؛ البته دولت در این زمینه باید به صورت جدی از اقتصاد دانش بنیان و استارت آپ‌ها که بیشتر آن‌ها را شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌دهند، حمایت داشته باشد.

    معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: فعالیت عمده و اصلی در زمینه شرکت‌های نوپا را باید بخش خصوصی انجام دهد و دولت باید محیط کسب و کار مناسب را ایجاد کند چرا که در بحث محیط کار مناسب فقط بحث حمایت مالی نیست و شرکت‌های ما بیشتر از هر مسئله دیگری نیاز به بازار و تسهیل در مجوزها و قوانین دارند.

    رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وضعیت فعلی استارت آپ‌ها گفت: در مدت اخیر از برخی استارت آپ‌ها بازدید کرده‌ام  و اسقلال و خودباوری استارت آپ‌ها به معنای این که می‌توانند روی پای خودشان بایستند بسیار خوشحال هستم.

    ستاری با بیان این که همواره ایده‌های جدید در بازار استارت آپ ایران مطرح می‌شود، گفت: محیط‌های کسب و کار جدید به سرعت در ایران در حال رشد است و همواره شاهد ایده‌هایی جدید هستیم که بازار را فتح می‌کنند. همچنین علاوه بر ارائه خدمات در داخل کشور، نگاه به ارائه خدمات و صادارات به خارج از کشور نیز مطرح شده است.

    وی درباره استارت آپ‌های فعال در حوزه گردشگری گفت: حوزه گردشگری یکی از مهمترین حوزه‌ها در استارت آپ‌های فعال کشور است که توسعه آن می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش موثری داشته باشد.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد:  در تلاش هستیم تا شهر تهران به شهر علم و فناوری تبدیل شود. توسعه استارت آپ‌ها در مراکز تخلیه شده شهر در بدنه و داخل شهر  و در بافت فرسوده می‌تواند تحولات جدی را در حوزه مدیریت شهری به دنبال داشته باشد.

    ستاری ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات این است که کمتر شهری در دنیا مانند تهران پیدا می‌شود که 15 تا 16 میلیون جمعیت داشته و در حوزه سرویس از امکانات مطلوب و گسترده‌ای برخوردار باشد. همچنین تمرکز نیروی متخصص و تحصیل کرده باعث شده تا تهران شرایط مطلوبی برای تبدیل به شهر علم و فناوری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار