مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

گام بعدی دولت کاهش نرخ سود وام مسکن باشد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با مثبت ارزیابی کردن اقدام دولت در خصوص کاهش زمان سپرده گذاری برای ارایه وام مسکن، گفت: گام بعدی دولت کاهش نرخ سود وام مسکن باشد.

گام بعدی دولت کاهش نرخ سود وام مسکن باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علیم یارمحمدی  با اشاره به اقدام اخیر وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کاهش زمان سپرده گذاری برای ارایه تسهیلات مسکن، گفت: با کاهش زمان سپرده گذاری برای اخذ تسهیلات تحرک بیشتری در بازار مسکن ایجاد خواهد شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در سپرده گذاری می تواند روند تسهیلات دهی را تقویت کند، افزود: هر چه میزان مشارکت مردم در سپرده گذاری بیشتر باشد بسترسازی برای خانه دار شدن مردم ایجاد شده است.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پس  از کاهش مدت زمان سپرده گذاری برای اخذ تسهیلات مسکن به 10 ماه باید نرخ سود وام نیز تعدیل شود، تصریح کرد: اولین گام دولت برای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم باید به گام های بعدی نیز بی انجامد.

    دولت تسهیل شرایط خانه دار شدن روستاییان را فراهم کند

    وی با بیان اینکه تامین تسهیلات مسکن روستایی در شرایط فعلی لازم است، گفت: دولت باید با تسهیل شرایط تامین مسکن در روستاها از مهاجرت بیش این به شهرها جلوگیری کند.

    یارمحمدی با تاکید بر اینکه تسهیلات اعطای برای مسکن روستایی با وضعیت مالی متقاضیان همخوانی ندارد، افزود: در حال حاضر بنیاد مسکن برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی مورد نیاز مردم به منابع مالی کارآمد نیاز دارد در حالی که این منابع هنوز تامین نشده است.

    بودجه پیش بینی شده کفایت تامین مسکن روستایی را نمی کند

    وی با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده برای مسکن روستایی تکاپوی نیاز جامعه هدف را نمی کند، تصریح کرد: بسیاری از روستاییان توانایی بازپرداخت سود تسهیلات مسکن را ندارند از این رو دولت باید در تغییر شرایط تسهیلات دهی به این افراد تجدیدنظر کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ب توجهی به تسهیل شرایط خانه دار شدن روستاییان افزایش حاشیه نشینی را در بر دارد، گفت: دولت باید تصمیمی منطقی در خصوص خانه دار شدن اقشار روستایی اتخاذ کند در غیر این صورت دیگر جامعه روستایی ساکن در روستا نخواهیم داشت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امید است تحرک ایجاد شده در بخش کاهش زمان سپرده گذاری برای اخذ وام در خصوص تسهیلات مسکن روستایی نیز اعمال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار