مدیران خودروعصر اعتبار

مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر

عصر ساختمان- آلمان در تمام دنیا به واسطه قلعه هایش شهرت دارد و قلعه هایی که بالای تپه ها قرار دارند، برج های شان سر به فلک کشیده و با رودها جاری و جنگل های سرسبز احاطه شده است.

مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر
  • مشهورترین برج‌ها و قلعه‌های تاریخی آلمان را بشناسید +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از همشهری، نگین گردشگری آلمان همین قلعه ها هستند که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کنند. بیش از 25 هزار قلعه در این سرزمین وجود دارد که هرکدام دارای تاریخ غنی، مناظر بکر و معماری چشمگیری هستند. بازدید از قلعه ها شما را به دوران پادشاهی و امپراتوری آلمان قدیم می برد.

زمانی که شوالیه ها و قهرمانان برای غرور و آسایش منطقه دست به شمشیر می شدند و امنیت و امتیازهایی برای سرزمین شان به ارمغان می آوردند. قدمت قلعه های این منطقه به قرون وسطی، رنسانس، باروک و دوران رمانتیسم بر می گردد. اگر به دنبال فلسفه پیدایی این قلعه ها در آلمان هستید باید به قرون وسطی برگردید؛ یعنی زمانی که آلمان به دولت های فئودالی کوچکی تقسیم شده بود که دائما با یکدیگر در حال رقابت بودند.

قلعه ها در آن زمان برای نگهداری از اموال و جان ساکنان ضروری به نظر می رسیدند. امروزه برخی از این قلعه ها تخریب شده اما بسیاری از آنها توانسته اند با بازسازی های گسترده به شکوه سابق خود برگردند و به عنوان گنجینه های ملی، تاریخ و فرهنگ گذشته را در مقابل چشمان گردشگران زنده کنند.


قلعه نوی شوان شتاین

قلعه هایی که زمانی پاسدار زندگی مردم بودند امروزه هر کدام برای خود کارکردی دارند. شما می توانید در موزه قلعه ها به تماشای دست ساخت ها، مبلمان ها و نقاشی های قدیمی بروید. علاوه بر این برخی از قلعه ها به رستوران یا هتل تبدیل شده اند و شما می توانید یک وعده غذای شاهانه را در آنها نوش جان کنید. البته بعضی از این قلعه ها امروزه هم مالک خصوصی دارند و نسل های بعدی بنیانگذاران شان در آنها ساکن شده اند. جاده قلعه ها (The Castle Road) که تا جمهوری چک و پراگ ادامه دارد، مسیر هزار کیلومتری است که با بیش از 70 قلعه و قصر در جنوب غربی آلمان گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده. اگر به این قلعه ها علاقه دارید با ما همراه شوید تا دیدنی ترین قلعه های آلمان را با هم کشف کنیم.

1. قصر سیندرلا

قلعه «نوی شوان شتاین» بدون اغراق قلعه ای است که بیشترین عکاسی ها از آن صورت گرفته و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپا محسوب می شود. این زیبایی نفسگیر در نزدیکی شهر «فسن» واقع شده و منشا الهام بسیاری از آثار هنری بوده است. فیلم معروف «زیبای خفته» والت دیزنی از همین قلعه عاشقانه الهام گرفته است؛ سیندرلایی که در قصر پادشاه آرامش حقیقی خود را باز می یابد. این قلعه در اواخر دهه 1800 ساخته شد. هدف از ساخت «نوی شوان شتاین» برخلاف بسیاری از قلعه ها، دفاع و محافظت نبوده است. این قلعه درواقع؛ خلوتگاه فانتزی لودویگ دوم (Ludwig II) پادشاه بایرن بوده است.

بنابراین چندان تعجب برانگیز نیست که این قلعه تا این حد در بین مردم محبوبیت دارد. شما می توانید با قدم زدن در آن تحقق رویاهای فانتزی خود را شاهد باشید. لوسترهای خیره کننده و نقاشی های زیبا، بخش های مختلف قلعه را آراسته اند اما اوج شاهکار هنری در طبقه سوم قلعه انتظارتان را می کشید؛ صحنه ای از قوهای زیبا که در یکی از اپراهای مشهور ریچارد واگنر روی صحنه رفته است. این طبقه برای قدردانی از این آهنگساز مشهور طراحی شده است. چند هفته بعد از مرگ لودویگ در سال 1886 در قلعه به روی مردم باز شد.

گرچه قلعه دارای طراحی قرون وسطایی است اما پادشاه از به کار بردن فناوری های مردن روز هم غافل نبوده که نمونه آن را می توانید در سرویس های بهداشتی و سامانه گرمایشی قصر ببینید. شما می توانید از کیلومترها دورتر درخشش قلعه را که در بالای تپه واقع شده ببینید. سالانه بیش از 1.4 میلیون نفر از این قلعه بازدید می کنند و در ماه های تابستان درآمد قلعه روزانه به بیش از 60 هزار دلار می رسد. اگر قصد بازدید از قلعه را در این فصل دارید می توانید از قبل بلیت خود را بخرید. ساعت بازدید از قلعه از مهر تا اسفند 9 صبح تا 3 بعد از ظهر است. هزینه ورودی قلعه برای بزرگسالان 13 یورو و برای کودکان زیر 18 سال رایگان است.

2. همراه با شوالیه ها

تاریخ قلعه «هوهن تسولرن» در قرن یازدهم آغاز شد اما قلعه اصلی در طول زمان از بین رفت و تنها کلیسایی از آن باقی ماند. قلعه کنونی در اواسط قرن نوزدهم توسط پادشاه فریدریک ویلهلم چهارم، پادشاه پروس ساخته شد. شهرت اصلی قلعه به خاندان سلطنتی هوهن تسولرن بر می گردد که تا سال ها حاکم نورنبرگ بودند. امروزه این قلعه تبدیل به یک موزه بسیار ارزشمند شده که شما می توانید در آن از گنجینه های سلطنتی این خاندان دیدن کنید. تاج و لباس هایی که توسط پادشاه پروس بر تن می شد و همچنین یکی از لباس های «فریدریش دوم» مقلب به فریدریش بزرگ در این قلعه نگهداری می شود.

این قلعه که یکی از محبوب ترین قلعه های آلمان محسوب می شود مالک خصوصی دارد. با قدم زدن در این قلعه با حال و هوای دوران شوالیه ها به خوبی آشنا خواهید شد. برای رسیدن به قلعه باید یک پیاده روی شیب دار را پشت سر بگذارید ولی اگر فکر می کنید این مسیر برای تان دشوار است می توانید سراغ اتوبوس هایی بروید که برای راحتی گردشگران در نظر گرفته شده اند. در حیاط قلعه چند رستوران کوچک قرار دارد که می توانید در آنها تنقلات لازم را برای گردش تان تهیه کنید یا یک میان وعده خوب میل کنید. ساعت بازدید از قلعه 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر و هزینه آن برای بزرگسالان 12 یورو و برای کودکان 6 یورو است.

3. خاطره ای از قرون وسطا

قلعه «رایشزبورگ» که در شهر «کوخم» قرار دارد حدودا هزار سال پس از میلاد ساخته شد. این قلعه که بزرگ ترین قلعه در کرانه رود «موزل» (Moselle) است در سال 1689 توسط نیروی پادشاهی فرانسه نابود شد. قلعه که در زمان خود اهمیت بسیاری داشت یک قلعه دفاعی بوده و گفته می شود بیش از 40 هزار شوالیه در آن زندگی می کردند.

پس از تهاجم فرانسوی ها قلعه برای 180 سال به صورت خرابه باقی ماند تا این که روند بازسازی آن در سال 1868 توسط «لوئیس رانون» تاجر برلینی در سبک نئو گوتیک آغاز شد. امروز در این قلعه جشنواره های مختلفی برگزار می شود که مراسم ناهارخوری و رویدادهای کریسمس به سبک قرون وسطی از آن جمله اند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می توانند در داخل کاخ از مبلمان رنسانس و باروک بازدید کنند.

تورهای قلعه به زبان انگلیسی است اما ترجمه به 12 زبان از جمله انگلیسی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است. قلعه «رایشزبورگ» در حقیقت نقطه عطفی در منطقه و خاطره ای از دوران قرون وسطی ست. نمای قلعه از دور به قدری تحسین برانگیز است که هر گردشگری را وسوسه می کند تا پا به این قلعه تاریخ بگذارد. شما می توانید از بالا تپه نمای زیبایی از طبیعت و شهرهای اطراف را نظاره گر باشید. زمان بازدید از آبان تا اسفند از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است، در حالی که در زمستان قلعه تنها روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه با تورهای معدودی از گردشگران استقبال می کند.

4. قلعه ای درون آب

قلعه «مسپل برون» (Mespelbrunn Castle) در قرن شانزدهم توسط یک شوالیه ساخته شد؛ قلعه ای که دور تا دور آن را آب فرا گرفته است. قلعه در نزدیکی جنگل «اسپسارت» بین فرانکفورت و وروتسبورگ واقع شده است. این قلعه ممکن است شباهت زیادی به سایر قلعه های آلمانی نداشته باشد، اما قطعا زیبایی آن سبب شده که یکی از ممتازترین قلعه های آلمانی باشد که در آب ساخته شده. در حقیقت این قلعه توانسته نامش را در بین دوست داشتنی ترین قلعه های اروپایی تثبیت کند.

این قلعه مالک خصوصی دارد اما خانواده ساکن در آن درها را به روی گردشگران می گشایند. فراموش نکنید که در بازدید از این قلعه ساعتی را برای قدم زدن در اطراف آن در نظر بگیرید تا از تماشای طبیعت بکر و سرسبز آن لذت ببرید و عکس های بی نظیری با خودتان به یادگار ببرید.

این قلعه در دوران ابتدایی رنسانس ساخته شده و ساختار اولیه آن به طور کامل حفظ شده است. برای دسترسی به این قلعه توصیه ما این است که به نقشه گوگل چندان اعتماد نکنید؛ زیرا شما را از مسیر قدیمی راهی می کند که ممکن است برای تان دردسرساز باشد. بنابراین بهتر است از قبل مسیر خود را روی سایت های گردشگری مشخص کنید تا در وقت تان صرفه جویی شود. ساعت بازدید از این قلعه بین 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است و برای ورود بزرگسالان باید پنج یورو و دانش آموزان 2.50 یورو بپردازند.

5. پناهگاه مارتین لوتر

قلعه «وارتبورگ» در قرن 11 و در سال 1067 تاسیس شد. اما شهرت آن به چند قرن بعد بر می گردد، این قلعه که در «آیزناخ» واقع شده مهمانان مشهور بسیاری در آن ساکن بوده اند، اما در این میان «مارتین لوتر»، رهبر پروتستان ها از همه مشهورتر بوده است. او در قرن شانزدهم داخل این قلعه کتاب مقدس را به زبان آلمانی ترجمه کرد. اتاقی که او در آن مشغول به کار بود هنوز پابرجاست و شما می توانید رد جوهر قلم او را بر میزش از نزدیک ببینید.

در حقیقت بین سال های 1521 تا 1522 مارتین لوتر در این قلعه پناه گرفته بود تا بتواند به دور از سلطه و تهدیدهای پاپ عقاید خود را منسجم تر کند. از دیگر مهمانان مشهور قلعه می توان به «والتر فون درفوگل واید»، شاعر و آهنگساز مشهور اشاره کرد که برخی از قطعات مشهور خود را در این قلعه تنظیم کرد. در قرن بیستم آدولف هیتلر صلیب این قلعه را با یک صلیب شکسته تغییر داد. این قلعه که یکی از قدیمی ترین قلعه های به جای مانده از قرون وسطی در آلمان است به خوبی توانسته ساختار و معماری اولیه خود را حفظ کند.
البته بازسازی های قرن نوزدهم هم که در سبک رمانتیسم انجام شده تاثیر ویژه ای بر بنا گذاشته است. بازدیدکنندگان می توانند برای دسترسی به قلعه از پله ها بالا بروند یا سوار بر اتوبوس های ویژه گردشگران شوند. قدم زدن در محوطه قلعه ای که مهد یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اروپا بوده قطعا برای تان جذاب خواهدبود. از سال 1999 نام این قلعه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و هزینه ورودی برای بزرگسالان 9 یورو و برای دانش آموزان و کودکان پنج یورو در نظر گرفته شده است.

6. سلاح های تاریخی

قلعه «لیختن اشتاین» یکی از قلعه های جدید آلمان است که در قرن نوزدهم ساخته شده تا ادای احترامی باشد به قهرمانان قرون وسطایی لیختن اشتاین. این قلعه درست در نقطه ای واقع شده که زمانی در قرن دوازدهم قلعه ای پابرجا بود و بعد از سقوط آن از بین رفت تا در سال 1840 تا 1842 قلعه فعلی جایگزین آن شد. این قلعه در طول جنگ جهانی دوم آسیب هایی دید اما بازسازی آن بعد از جنگ آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. اگر زمان کافی برای بازدید از داخل قلعه را همراه با تورهای راهنمایان ندارید، پیشنهاد می کنیم صبر کنید تا اطراف قلعه خلوت شود.
درست در چنین موقعی است که می توانید عکس های پرزرق و برقی از قلعه و ورودی پل بگیرید. این قلعه که روی تپه قرار دارد با پل سنگی به تپه دیگری متصل می شود. این قلعه که در سبک نئوگوتیک ساخته شده به واسطه مجموعه شگفت انگیزی از سلاح ها و زره های تاریخی شهرت دارد. از ماه فروردین تا مهر می توانید ساعت 9 تا 17:30 از قلعه بازدید کنید. در ماه های دیگر بازدید تنها محدود به تعطیلات پایان هفته و ساعت 10 تا 16 می شود. برای بازدید از این قلعه باید دو یورو ورودی بپردازید. البته اگر قصد همراهی با تورهای تعیین شده را دارید باید هشت یورو بپردازید.

7. روح سرگردان

قلعه «شورین» (Schwerin)در دریاچه اصلی شورین قرار دارد. مکانی که برای قرن ها متعلق به خانواده سلطنتی مکلن بورگ (Mecklenburg) بوده امروزه به عنوان یک موزه و ساختمان مجلس نمایندگان از گردشگران استقبال می کند. این قلعه با برج ها و برجک هایش نمونه ای اصیل از معماری تاریخی اروپاست که در سال 1857 تکمیل شده. البته پیش از این تاریخ هم برای نزدیک به هزار سال در این مکان قلعه وجود داشته که قدیمی ترین آن مربوط به قرن دهم است. شایعات بسیاری در مورد حضور یک روح سرگردان خوشتیپ در این قلعه بر سر زبان هاست؛

 

روحی که گفته می شود؛ چند سانتی متر بالاتر از زمین می ایستد. مردم متعددی ادعا کرده اند که در بازدیدشان از قلعه این روح سرگردان را دیده اند که بر روند و نظم امورات کاخ رسیدگی می کند! این قلعه که یکی از زیباترین قلعه های شمال اروپا محسوب می شود، یک قلعه نئورنسانسی باشکوه به شمار می رود. موزه ایالتی قلعه ترکیبی از گنجینه های کلاسیک و معاصر است. در این موزه شما می توانید برخی از آثار هنری استادان هلندی و آلمانی را بیابید. علاوه بر اینها نقاشی های ارزشمند «ژان باپتیست اودری» فرانسوی و مجسمه های خیره کننده «ژان آنتوان اودون» در این موزه نگهداری می شود. شما می توانید از ساعت 10 صبح تا 17 از این موزه دیدن کنید.

8. منظره زیبای هایدلبرگ

قلعه هایدلبرگ که در ارتفاع 80 متری و در قسمت شمالی تپه قرار گرفته منظره زیبایی از هایدلبرگ قدیمی را پیش چشمان تان قرار می دهد. بقایای قلعه یکی از مهم ترین سازه های به جای مانده از رنسانس در شمال آلپ است. این قلعه در قرن 13 ساخته شد اما در جریان جنگ 30 ساله آسیب های جدی دید و جنگ فرانسوی ها در قرن هفدهم هم خسارات جدی بر بنا وارد کرد تا این که در سال 1764 بر اثر صاعقه قلعه آتش گرفت. پس از آن مردم محلی هم به قلعه رحم نکردند و از سنگ های آن برای ساخت خانه های جدید در شهر بهره جستند. در قرن نوزدهم بود که توجه مردم به خرابه های این قلعه جلب شد و روند بازسازی آن آغاز شد.

قلعه اولیه یک شاهکار گوتیک بود. به طور کلی قلعه در سبک های مختلف معماری بازسازی شده. این ترکیب معماری های مختلف بر جذابیت قلعه افزوده است. قلعه هایدلبرگ سالانه حدود یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند و تورهای گروهی مختلفی برای کسانی که مایل به کاوش در اتاق های داخلی قلعه تاریخی هستند، برپا می شود. این قلعه زیبا که در بالای رودخانه نکر (Neckar) واقع شده از ساعت8 صبح تا 6 بعد از ظهر از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند و هزینه ورودی آن برای بزرگسالان هفت یورو است.

9. کاخ تابستانی شاهزاده

«ماکسیمیلیان دوم» پادشاه بایرن کسی بود که قلعه «هوهن شوانگاو» (Hohenschwangau) را زمانی که ولیعهد بود کشف کرد. قلعه ای که در آن زمان کاملا ویرانه بود در همان نگاه اول دل شاهزاده را ربود و پس از خریداری روند بازسازی آن به سرعت آغاز شد. پس از اتمام بازسازی ماکسیمیلیان از این قلعه بهعنوان کاخ تابستانی و منطقه شکار استفاده می کرد. ماکسیمیلیان از شاهزادگان خوش ذوق بود و به مطالعه و نویسندگی علاقه داشت. پس از مرگ پادشاه در سال 1864 قصر به پسرش «لودویگ دوم» رسید که هرگز ازدواج نکرد. این گونه بود که قلعه تا پایان عمر در اختیار مادر شاهزاده قرار گرفت.

 

این قلعه در روستایی در نزدیکی شهر «فوسن» (Fussen) واقع شده است. اگر شما به بازدید این قلعه می روید، باید قلعه «نوی شوان شتاین» را- که پیشتر درباره آن سخن گفتیم- در برنامه بعدی خود قرار دهید؛ زیرا در نزدیکی این قلعه قرار دارد. البته می توانید یک بلیت ترکیبی برای بازدید از این دو قلعه تهیه کنید. هزینه بازدید از قلعه برای افراد زیر 18 سال رایگان و برای بزرگسالان 13 یورو است. ساعت بازدید از مهر تا اسفند؛ 9 صبح تا سه بعد از ظهر و در باقی ماه ها هشت صبح تا پنج بعد از ظهر در نظر گرفته شده است.

10. در میانه جنگل های انبوه

قلعه «التز» در نزدیکی رودخانه «موزل» واقع شده و از زمان ساخت یعنی قرن دوازدهم جایگاه سکونت خانواده های مشهور بوده است. قلعه هنوز برخی از مبلمان آن زمان را در خود جای داده است. این قلعه روی یک سنگ بزرگ در میانه جنگل قرار گرفته و معماری قرون وسطایی آن منحصر به فرد است. البته این که تاکنون در هیچ جنگی مورد تهاجم واقع نشده در حفظ اصالت آن بی تاثیر نبوده است. اسلحه خانه این قلعه پر است از سلاح هایی از طلا و نقره. مجموعه ظرف های چینی پورسلین و جواهرات آن هم یکی از بهترین ها در اروپا محسوب می شوند.

فضای بیرونی این قلعه در فیلم «پیکربندی نهم» (The Ninth Configuration) ساخته سال 1979 به خوبی نمایش داده شده است. این قلعه که در میانه یک جنگل متراکم واقع شده شما را به دوران شوالیه های قرن شانزدهم می برد و با زندگی اشراف زادگان آلمانی آشنا خواهدکرد. تنها راه برای کشف تمام نقاط قلعه پیوستن به تورهای گروهی است که شما را با داخل این مکان تاریخی آشنا می کنند. مبلغ ورودی قلعه برای بزرگسالان 10 یورو و برای دانش آموزان و کودکان 6.50 یورو است. می توانید از ساعت 9:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر از این قلعه بازدید کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی