مدیران خودروعصر اعتبار

نرخ سود ۶ درصد به تولیدکنندگان و خریداران مسکن در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معتقد هستیم دولت نباید در پروژه‌هایی که مردم توان اجرای آن را دارند مداخله کند، گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده به شش درصد به زودی شاهد توسعه رونق در بازار مسکن خواهیم بود.

نرخ سود ۶ درصد به تولیدکنندگان و خریداران مسکن در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به حضور رییس جمهوری در سی و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری، اظهار کرد: با دستور رییس جمهوری برنامه ملی جامع بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور به طور رسمی آغاز شد.

    وی با بیان اینکه برنامه دولت توانمند کردن مردم در این بافت‌ها است، گفت: تمام این پروژه توسط مردم انجام می‌شود و قرار نیست هیچ صفی برای ورود به این پروژه تشکیل شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این برنامه هیچ اقدام مستقیمی از سوی دولت انجام نمی‌شود، گفت: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم از این رو در همان ابتدای دولت یازدهم، اقدام به تاسیس صندوق پس انداز یکم کردیم و افرادی که در این صندوق پس انداز کنند می‌توانند تا 7 برابر میزان پس انداز خود تسهیلات دریافت کنند.

    وی از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید مسکن در بافت فرسوده خبرداد و گفت: نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بافت فرسوده 8 درصد است که این نرخ برای خرید واحد‌های نوسازی شده به شش درصد کاهش پیدا می‌کند.

    آخوندی تاکید کرد: در شرایطی که نرخ تسهیلات در بازار بالای 20 درصد است نرخ سود شش درصدی این وام‌ها برای مردم نرخ بسیار پایینی محسوب می‌شود و این تسهیلات هم در اختیار تولید کنندگان و هم در اختیار خریداران مسکن در بافت فرسوده قرار می‌گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن برای زوج‌ها در تهران 160 میلیون تومان در مراکز استان‌ها 120 میلیون تومان و در بقیه شهر‌ها 80 میلیون تومان است که اگر این سقف تسهیلات با تصمیم شورای پول و اعتبار تغییر کند می‌تواند جذابیت بیشتری برای زوج‌ها داشته باشد و استقبال از آن افزایش خواهد یافت.

    آخوندی افزود: در کنار کاهش نرخ سود وام‌ها به شش درصد میزان اقساط تسهیلات 160 میلیون تومانی برای زوج‌ها هم کاهش پیدا می‌کند بنابراین پرداخت آن برای زوج‌ها قابل قبول‌تر است.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برنامه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده پروژه‌ای است که همه می‌توانند وارد آن شوند، به ایلنا گفت: چه کسانی که قصد ساخت یک واحد مسکونی و چه کسانی که به صورت انبوه سازی قصد ساخت هزار واحد مسکونی دارند می‌توانند در این پروژه حضور داشته باشند.

    وی با بیان اینکه رویکرد دولت در این پروژه برنامه محور است، تاکید کرد: مجری این پروژه مردم هستند و وظیفه دولت سیاست گذاری و پیشبرد این برنامه است در واقع در این پروژه سعی کرده ایم همان سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده را به اجرا برسانیم.

    آخوندی با بیان اینکه دولت به صورت مستقیم وارد پروژه نمی‌شود، گفت: معتقد هستیم کاری که مردم می‌توانند آن را به خوبی انجام دهند دولت نباید با مداخله‌های بی جا برای مردم در اجرای پروژه‌ها مشکل ایجاد کند.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به طرح، نقشه و معماری واحد‌هایی که در بافت فرسوده تولید می‌شوند، گفت: معماری بافت‌های تاریخی و فرسوده بسیار ارزشمند است بنابراین این پروژه می‌توانند بازگشتی باشد به معماری اصیل ایرانی و هویت ایران شهری که به دوره همبستگی و پشتیبانی مردم از یکدیگر در محلات بر می‌گردد.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این پروژه با پروژه‌های مسکنی که پیش از این دولت‌ها به آن ورود کرده اند و تمام ساخت و ساز‌ها را دولت‌ها انجام می‌دادند بسیار متفاوت است، گفت: مبنای این پروژه ساختار اجتماعی محلات و خود مردم ساکن این محله‌ها هستند.

    وی با بیان اینکه نوسازی و احداث تجهیزات روبنایی و زیربنایی مانند ساخت فضای عمومی اصلاح معابر از وظایف دولت در این برنامه است، اظهار داشت: شش میلیون خانوار شهری در محلات بافت فرسوده زندگی می‌کنند بنابراین بازار هدف این محلات یک بازار بسیار وسیع است.

    آخوندی افزود: برنامه ملی بازآفرینی شهری می‌تواند دو الی سه برنامه ملی را شامل شود و یک پروژه کلانی محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از این برنامه تاکید کرد: قبل از این که با درخواست وزارت راه و شهرسازی و با دستور رییس جمهوری نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده به شش درصد کاهش پیدا کند روزانه هزار فقره افتتاح حساب در صندوق پس انداز یکم انجام می‌شد حال این که مطمئن هستیم با کاهش نرخ سود تسهیلات میزان پس انداز کنندگان در این صندوق افزایش پیدا می‌کند.

    وی تاکید کرد: با افتتاح روزانه هزار فقره پس انداز در این صندوق ظرف یک سال چیزی حدود 250 هزار تقاضای واقعی در بازار مسکن ایجاد می‌شود بنابراین با افزایش افتتاح حساب‌ها و سپرده گذاری برای خرید مسکن این تقاضا در بازار افزایش پیدا خواهد کرد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: این عامل بزرگترین محرک برای توسعه رونق در بازار مسکن خواهد بود و بهترین مشوق هم برای تولید کنندگان مسکن و هم برای خریداران مسکن محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار