مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت پدیدآوران اطلس پارس در گفت و گو با عصر ساختمان :

سرمایه گذاران خارجی تمایلی برای حضور در صنعت ساختمان کشور ندارند

عصر ساختمان- زمانی که بازار مسکن رونق دارد؛ همه شروع می کنند به ساخت و ساز و شهرداری ها بدون توجه به تاسیسات زیر بنایی شهر شروع به فروش تراکم می کنند.این موضوع باعث شده تا بارها شاهد افزایش عرضه نسبت به تقاضا بوده ایم و کمتر تعادلی در این زمینه وجود داشته است.

سرمایه گذاران خارجی تمایلی برای حضور در صنعت ساختمان کشور ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    مهدی حمزه ئی نژاد مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پدیدآوران  اطلس پارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با یادآوری این که رکود در تمام بخش های اقتصادی وجود دارد؛ تصریح کرد:باید دید چرا رکود بیشترین تاثیر را بر صنعت ساختمان گذاشته است.
    وی افزود: درهر کاری چنانچه نظم وجود نداشته باشد قطعا چالش هایی به وجود خواهد آمد . صنعت ساخت و ساز نیز به خصوص در کلان شهرها به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح با مشکل مواجه شده است.
    حمزه ئی نژاد با بیان این که در زمان رکود اقتصادی، ساختمان سازها بیشتر از بقیه متضرر شدند؛ ادامه داد: زمانی که بازار مسکن رونق دارد؛ همه شروع می کنند به ساخت و ساز و شهرداری ها بدون توجه به تاسیسات زیر بنایی شهر شروع به فروش تراکم می  کنند.این موضوع باعث شده تا بارها شاهد افزایش عرضه نسبت به تقاضا بوده ایم و کمتر تعادلی در این زمینه وجود داشته است.                                                                                                                                                                                            
    وی ورود افراد غیر متخصص به این حوزه را از دیگر مشکلات بر شمرد و اظهار داشت:افراد غیر متخصص با ورود به این حوزه بدون در نظر گرفتن موارد کارشناسی وانجام  نیاز سنجی های لازم، با اقدام به ساخت و ساز، این بازار را با مشکل مواجه کرده اند.
    وی افزود: با توجه به شرایط موجود و پستی ها و بلندی هایی که طی چند سال اخیر در صنعت ساختمان وجود داشته پیش بینی من بر این است که در آینده، صنعت ساختمان از نظر اقتصادی به جریان می افتد. البته دیگر آن هیجان های سال های قبل را نخواهیم داشت.با تدابیری که دولت در نظر گرفته تا کنون توانسته مانع ایجاد بازارهای هیجانی شود.در آینده نه چندان دور دوباره خرید و فروش مسکن رونق می گیرد و بازار راه منطقی خود را پیدا می کند.در مجموع می توان گفت در اواخر نیمه دوم سال آینده بازار خوبی خواهیم داشت.
    مدیر عامل شرکت پدید آوران اطلس پارس در پاسخ به این که حضور سرمایه گذاران خارجی در این صنعت را چطور ارزیابی می کنید؛ تصریح کرد: گمان نمی کنم سرمایه گذاران خارجی تمایلی برای حضور در صنعت ساختمان سازی ما داشته باشند مگر شرکت های انبوه سازی آن ها.البته انبوه سازان کشورهم نیازی به حضورانبوه سازان خارجی ندارند. ممکن است برخی شرکت های خارجی در بخش تامین مصالح ساختمانی ورود پیدا کنند اما تصور نمی کنم تمایل چندانی برای سرمایه گذاری مستقیم در حوزه ساخت و ساز وجود داشته باشد.
    وی در خصوص توقف انبوه سازی در تهران و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: در سال های اخیر میزان ساخت و سازها افزایش چشمگیری داشت. به خصوص در منطقه 22 حجم ساخت و سازها به قدری زیاد است که تصور نمی کنم توقف انبوه سازی تاثیر منفی بر بازار بگذارد.در کلان شهرها برای حفظ زمین بهتر است که برج سازی انجام شود اما این کار باید طبق اصول خاصی انجام شود. بدین معنی که مکان یابی ها صحیح باشد تا از نظر آب و هوایی مشکل ایجاد نکند.همچنین تاسیسات زیر بنایی آن حتما از قبل طراحی شده باشد و از نظر بحث های ترافیکی و شهر سازی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
    وی در پاسخ به این که صنعت ساختمان سازی ایران چقدر به استانداردهای روز جهانی نزدیک است؛گفت:ما اکنون متخصصانی داریم که قادرند بهترین ساختمان های دنیا را بسازند همان طور که قبل از شروع تحریم ها کارهای عمرانی بسیاری را در کشورهای خارجی انجام دادیم.مطمئنا بعد از برداشته شدن تحریم ها و ارتباط با کشورهای دیگر خواهیم توانست خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار