مدیران خودروعصر اعتبار

ترکان:

هفتاد درصد از ساختمان‌های ایران مهندسی‌ساز است

سبک زندگی است که معماری یک ملت را می‌سازد

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با طرح این سئوال که آیا معماری ایرانی وجود دارد، گفت: به نظر من معماری ایرانی قابل تعریف نداریم، معماری اقلیمی است و سبک زندگی معماری یک ملت را می‌سازد.

هفتاد درصد از ساختمان‌های ایران مهندسی‌ساز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، چهارشنبه 28 بهمن در نخستین همایش ملی شهرسازی و معماری ایرانی و اسلامی در شیراز گفت: معماری اقلیمی است که براساس شرایط آ ب و هوایی و سبک زندگی شکل می‌گیرد بنابراین معماری در گیلان، آذربایجان، یزد، اصفهان و سایر نقاط کشور با هم متفاوت است.

    وی با تصریح اینکه معماری به‌شکل اقلیمی است و نمی‌تواند هویت ملی داشته باشد، گفت: شاید در این همایش شما مشترکاتی پیدا کنید که به اشتراک بگذارید اما در ایران هر قسمت با بوم و جغرافیای هر منطقه معماری خاص آن را دارد.

    ترکان همچنین با احترام به علاقه‌مندی موجود نسبت به هویت بخشی معماری اسلامی است، گفت: تکرار تم‌های صفوی را امروز به‌عنوان هویت‌بخشی تلقی کنیم. شاید این زیاده‌روی باشد.

    وی با بیان اینکه در دوره‌ای به دلیل نبود امکاناتی نظیر فولاد و سایر سازه‌های جدید از شیوه‌های خاصی برای ساخت و سازها استفاده می‌شده است، گفت: این نوع معماری ناشی از تکنولوژی است.

    ترکان با تاکید براینکه سبک زندگی اسلامی است که معماری اسلامی و سبک زندگی ایران است که معماری ایرای را می‌سازد، گفت: این همایش بحث خوبی گشوده و امیدواریم در این مسیر بتوانیم جلو برویم و به سئوالات پاسخ بدهیم.

    رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه سالانه 100 میلیون مترمربع ساخت و ساز در ایران انجام می‌شود، گفت: از ابتدای تشکیل نظام مهندسی تاکنون بالغ بر یک و نیم میلیارد متر مربع متکی به قانون نظام مهندسی ساخته‌ایم.

    ترکان با تاکید براینکه اکنون 70 درصد از ساختمان‌ها با قواعد مهندسی ساخته شده است، گفت: این موجب حفظ سرمایه‌ مردمی که خانه تنها سرمایه زندگیشان هست، خواهد شد

    وی در بخشی از سخنان خود بیان نقص‌ها در قالب انتقاد سازنده را مطلوب دانست و از افرادی که در بیرون و درون سازمان نظام مهندسی اقدام به تخریب مهندسان می‌کنند، درخواست کرد تا شیوه خود را تغییر داده و دست از تخریب بردارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار