مدیران خودروعصر اعتبار

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

جزئیات آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری ۶ استان کشور

عصر ساختمان- جزئیات آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری ۶ استان کشور، تشریح ۵ خواسته وزارت راه و شهرسازی از روحانی برای برنامه بازآفرینی شهری، بازآفرینی شهری سیاست وزارت راه و شهرسازی در موضوع مسکن و اعلام برنامه های افتتاحی استان‌ها به مناسبت دهه فجر از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

جزئیات آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری ۶ استان کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

    تهران

    با دستور رئیس جمهوری و به همت وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد 6 استانِ تهران، بوشهر، آذربایجان شرقی، کردستان، فارس و همدان آغاز شد.

    وزیر راه و شهرسازی با پیشنهاد کاهش سود تسهیلات مسکن در بافت های ناکارآمد به 6 درصد گفت: برنامه‌ی بازآفرینی شهری به ‌عنوان بزرگترین برنامه‌ توسعه‌ شهری تاریخ ایران با بازآفرینی 1334 محله در سراسر کشور آغاز می شود.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با تشریح 5 خواسته وزارت راه وشهرسازی از رییس جمهوری برای اجرای تسریع نوسازی بافت فرسوده در کشور گفت: با دستور روحانی برنامه بازآفرینی شهری در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

    همزمان با دهه مبارک فجر با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر مراسم آیین افتتاح 3 هزارو 167 واحد مسکن مهر استان تهران در شهرستان دماوند برگزار شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به افتتاح 90 کیلومتر راه روستای در 36 پروژه با روش نوین چیپ سیل از تحویل 20 هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان در سال جاری خبر داد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شرایطی مشابه بارش برف امسال، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای برفروبی و اجرای راهداری زمستانی حداقل نیاز به 200 دستگاه نمک‌پاش و برفروب دارد، گفت: از مجموع 96 دستگاه نمک پاش‌ و برف‌روب‌ محدوده استان تهران، مازندران و البرز، حدود 60 درصد آنها به لحاظ سن ناوگان آماده به کار بودند.

    کردستان

    حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بهسازی معابر و مسیرهای تردد در محله نایسر- محله منفصل شهری سنندج- با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال خبر داد و گفت: خدمات زیربنایی و روبنایی، مسکن مهر سنندج و سایر شهرهای استان با اعتباری 115 میلیاردریالی تکمیل می‌شود.

    لرستان

    مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به تحویل 800 واحد مسکن مهر به متقاضیان گفت: در مجموع برای ایام دهه فجر بیش از 2740 میلیارد ریال پروژه برای افتتاح و بهره‌برداری آماده است.

    کرمان

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: 24 پروژه عمرانی همزمان با دهه مبارک فجر در استان کرمان با اعتبار دو هزار و 155 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

    محمدمهدی بلوردی بیان کرد: این 24 پروژه شامل بهره‌برداری از مسکن مهر، بزرگراه، بهسازی و آسفالت راه روستایی و ساخت استخر شنا است.

    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: آیین بهره‌برداری از 2 هزار و 583 واحد مسکن مهر با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، معاون امور عمرانی استانداری کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

    سیستان و بلوچستان

    مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: 24 پروژه در قالب احداث راه روستایی، عمران و بهسازی شهری (بهسازی حاشیه شهرها) و مسکن مهر در دهه مبارک فجر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی افزود: پروژه‌های مذکور که بیش از 6737 خانوار (43082 نفر) از نعمت راه روستایی آسفالته مقدار (49.68 کیلومتر)، مسکن مهر (1263 واحد) و بهسازی حاشیه شهر (22760 مترمربع) با اعتباری بالغ بر 351100 میلیون ریال به اتمام رسیده و قابل بهره‌برداری است.

    کرمانشاه

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ساماندهی معابر پله‌ای در محله حاشیه‌نشین مهرآباد (کولی آباد) کرمانشاه در دستور کار قرار دارد و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

    همزمان با سراسر کشور آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی محلات فرسوده و ناکارآمد شهری در استان کرمانشاه اعلام شد.

    گیلان

    همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر 51 پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی گیلان با حضور نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بصورت نمادین در شهرستان شفت به بهره‌برداری رسید.

    اردبیل

    افتتاح پروژه‌های بهسازی و احداث آسفالت راه روستایی در استان اردبیل شامل پروژه بهسازی و احداث آسفالت راه روستایی چونگونش با اعتبار هزینه شده بالغ بر 6500 میلیون ریال و بهسازی و احداث آسفالت راه‌های روستایی سیفی لو و قانلی بلاغ انجام گرفت.

    خراسان جنوبی

    همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، 26 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 183545 میلیارد ریال، در بخش راهداری استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

    با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس، رئیس ادارات راه و شهرسازی طبس و دیهوک، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیهوک و جمعی از مسئولین، پروژه احداث و آسفالت راه روستایی پیکوه- پروده افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: پروژه احداث و آسفالت راه ارتباطی پیکوه به پروده 11 کیلومتر طول داشته و با اعتبار 22 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

    در هفتمین روز از دهه فجر 13/5 کیلومتر راه روستایی شهرستان بیرجند با اعتبار 4 میلیارد و 725 میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این در حالیست که واگذاری زمین به صنوف آلاینده این شهرستان آغاز شد.

    گلستان

    رئیس اداره راه و شهرسازی کلاله اعلام کرد: بهره‌برداری از چهار راه روستایی و شانزده پل و آبرو همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب برای افزایش سطح خدمات‌دهی مسئولان به مردم مناطق مرزی و محروم استان از جمله شهرستان کلاله بوده است.

    محمد سراوانی در حاشیه آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی متمرکز پروژه‌های عمرانی کلاله در این شهرستان گفت: طول محورهای بهره‌برداری شده در این شهرستان در این ایام 6/5 کیلومتر است و احداث پل باکسی سه دهنه در محور روستایی چروک پیشکمر، احداث 10 دستگاه پل و آبرو در محور چیشت خوجه لر و احداث 5 دستگاه پل و آبرو در محور روستایی چالجه و قویجق از دیگر اقداماتی است که از آنها بهره‌برداری شد و برای به انجام رسیدن پروژه‌های مذکور مبلغ 13170 میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

    همدان

    مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان از بهره‌برداری و آغاز به کار 10 طرح عمرانی با اعتبار حدود 8 میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در استان خبر داد، این در حالیست که به گفته وی پل عابر پیاده زاغه در محور همدان -کرمانشاه افتتاح شد.

    خراسان شمالی

    مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از آغاز مطالعات طرح تفصیلی شهر اسفراین در خراسان شمالی خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو