مدیران خودروعصر اعتبار

خانه ۷ میلیون دلاری زاکربرگ در سیلیکون ولی

عصر ساختمان: زاکربرگ همیشه لباس های ساده می پوشد و پول خود را به گونه ای دیگر خرج می کند.

خانه ۷ میلیون دلاری زاکربرگ در سیلیکون ولی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس آمار به نظر می رسد که زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک ششیمین فرد ثروتمند جهان است. وی در خانواده ای شش نفری در دابزفریف حومه نیویورک به دنیا آمد.

مارک از همان دوران کودکی عاشق برنامه نویسی بود و اعتقاد داشت که دنیا به دو دسته بین برنامه نویسان و کاربران تقسیم شده است. این طرز فکر برای زمانی بود که مارک، پسری ده ساله بود و اولین کامپیوتر Quantex 486DX خود را خریده بود.

زمانی که او تنها 12 سال داشت روی برنامه نویسی آتاری بیسیک فکر کرد و در مسنجری که آن را ZuckNet  نامید از آن استفاده کرد. مسنجری که به واسطه آن چند کامپیوتر به هم متصل می شد. پدر مارک که دندانپزشک بود، این مسنجر را بر روی کامپیوتر خود در مطب اش نصب کرد و هنگامی که بیمار جدیدی به مطب می آمد، منشی او می توانست از این طریق به او گزارش دهد.

وی پس از اینکه در دوران دبیرستان توانست برنامه ی پخش رسانه ای هوش مصنوعی به نام سیناپس (Synapse) برای لیست MP3 بنویسد، بسیار مورد توجه غول های تکنولوژی از جمله مایکروسافت و AOL قرار گرفت. زاکربرگ پیشنهاد این غول های آی تی را برای همکاری رد کرد. مارک چندین پیشنهاد هم از چندین شرکت رده بالای دیگر را هم رد کرد.

او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانهٔ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس فیس بوک کرد وی توانست در 4 فوریه سال 2004 نام دامنه ی TheFacebook.com را ثبت کند و هم اکنون با نام Facebook.com برای همه ی افراد جهان شناخته شده است.

در سال 2008، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را 1٬5 میلیارد دلار تخمین زده‌است. هم اکنون وب‌گاه فوربس، دارایی‌های وی را 6٬9 میلیارد دلار اعلام کرده‌ است. درسال 2010 او به عنوان شخص سال تایم از سوی مجله تایم انتخاب شد.

زاکربرگ، پسری ثروتمند که هرروز یک رنگ لباس می پوشد و ظاهر ساده او گویای ثروت کلانش نیست. اما اگر او پول هایش را خرج لباس و ظاهر نمی کند، پس چگونه این همه ثروت را خرج می کند؟

وی اخیرا در سیلیکون ولی خانه ای خرید که دارای 5 سرویس استحمام کامل، پاسیو، یک ایوان بسیار بزرگ، استخر آب نمک، مکان های دنج و زیبایی است. احتمال می رود که زاکربرگ برای این خانه مبلغی حدود 7 میلیون دلار پرداخت کرده باشد. این خانه در سال 1907 ساخته شد و دسترنج بازسازی های مختلف در برهه های زمانی متفاوت بوده است.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی