مدیران خودروعصر اعتبار

عضو سابق شورای شهر بندرعباس:

سبک زندگی آپارتمان‌نشینی معماری بندرعباس را نابود می‌کند

چند سال دیگر مردم بندر خاطره‌ای از شهرشان نخواهند داشت

عصر ساختمان:عضو سابق شورای شهر بندرعباس گفت: متاسفانه با ادامه روند آپارتمان‌نشینی، معماری بندرعباس تا چند سال دیگر نابود خواهد شد.

سبک زندگی آپارتمان‌نشینی معماری بندرعباس را نابود می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، عبدالرضا بنی‌نعیم،  با اشاره به ساخت و ساز آپارتمان‌های جدید اظهار داشت: بیشتر کشورهای دنیا با معضل مدرن شدن ساختمان‌ها و فراموش شدن معماری مختص آن کشور مواجه هستند اما آنها بر خلاف ما تدابیر زیادی برای جلوگیری از این معضل شهری دارند.

    وی در همین رابطه افزود: ما هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از این معضل نداریم و با ادامه این روند تا چند سال دیگر میراث معماری بندرعباس و جنوب از بین خواهد رفت.

    عضو سابق شورای شهر بندرعباس افزود: برای برون رفت از این مشکل باید خیلی زود دست به کار شویم. ما باید قانونی وضع کنیم که سازندگان و انبوه‌سازان در یک چارچوب مشخصی حداقل در نمای ساختمان‌ها از تلفیق معماری نوین و سنتی استفاده کنند و شهرداری هم روی این موضوع نظارت کامل و سختگیری داشته باشد. حتی شهرداری می‌تواند امتیازات و تشویق‌های ویژه‌ای هم برای معمارانی که از این طرح استقبال می‌کنند داشته باشد.

    بنی‌نعیم ادامه داد: در بحث نمای ساختمان، سازنده نباید فقط خودش را ذی‌نفع بداند چراکه نمای ساختمان متعلق به همه مردم شهر است. به هر حال خیلی زود باید تصمیم‌گیری‌های لازم در این مورد صورت بگیرد چراکه چند سال بعد اگر کسی وارد بندرعباس شود واقعا متوجه نمی‌شود که در شهر تهران و شیراز و اصفهان است یا در یک شهر جنوبی و بندری.

    این مسئول در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس تصریح کرد: بندرعباس نسبت به سال 86 خیلی متفاوت شده است به‌طوری‌که اگر کسی از سال 85 به بندر نیامده باشد و امروز وارد شهر شود به خوبی تفاوت آن را درک خواهد کرد. در این سال‌ها خوشبختانه کارهای زیادی در شهرداری انجام شده است. تقاطع‌های غیر هم سطح زیادی ساخته شده و کارهای زیرساختی بسیاری در دست اقدام است.

    وی اشاره‌ای به ضعف شهر بندرعباس در جذب گردشگر پرداخت و خاطرنشان کرد: در بحث گسترش گردشگری باید نگاه ملی باشد. ببینید وقتی ما قشم را به عنوان منطقه آزاد اعلام می‌کنیم یعنی گردشگری در بندرعباس را از بین برده‌ایم. بندرعباس از موهبت‌های الهی زیادی برخوردار است اما ما توان استفاده از آن را نداریم.

    عضو سابق شورای شهر بندرعباس افزود: ساحل را بنا به مسائل امنیتی از بین می‌بریم و آن را آسفالت می‌کنیم و این درحالیست که در بسیاری از نقاط دنیا سواحل مصنوعی ایجاد می‌کنند. مثلا در امارات که با هواپیما از بندرعباس 15 دقیقه راه است برای توسعه گردشگری خود تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران خارجی می‌دهد و اینطور کشورش را رونق می‌دهد اما ما هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداریم. در حال حاضر ما حتی تفرجگاه آنچنانی هم برای خانواده‌های بومی هم نداریم و این خیلی بد است.

    بنی‌نعیم در پایان صحبت‌هایش اشاره‌ای هم به اجرای طرح BRT در بندرعباس داشت و گفت: این طرح از قدیم روی کاغذ هست و بسیار هم زیباست اما متاسفانه زیرساخت آنچنانی در بندرعباس نیست. اگر بودجه مناسبی به این طرح تعلق گرفته بود تا امروز باید شاهد اجرایی شدن آن می‌بودیم. با اینکه این طرح در بندرعباس شکست خورده نیست اما نیازمند بودجه مناسبی است و در صورت تامین آن قطعا مقداری از معضل ترافیک بندرعباس را حل خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار