مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

حباب قیمت مسکن باید شکسته شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تمرکز دولت در حوزه نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده به غفلت از تولید مسکن منجر شده است، گفت: ورود دولت در ساخت وساز مسکن حباب قیمت ها را می شکند.

حباب قیمت مسکن باید شکسته شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با انتقاد از رشد حبابی قیمت مسکن در برخی مناطق کشور، گفت: متاسفانه طبق اخبار واصله قیمت مسکن در برخی مناطق تهران تا 40 درصد نیز رشد داشته است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به رکود تولید مسکن در کشور گرانی و حبابی شدن نرخ ها قابل پیش بینی بود، افزود: با توجه به ادامه روند فعلی و بی توجهی دولت به نیاز کشور به مسکن امکان رشد مجدد قیمت ها وجود دارد.

    تولید مسکن تنها راه جلوگیری از حبابی شدن قیمت ها است

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تنها راه ممانعت از حبابی شدن نرخ مسکن تولید واحدهای مسکونی به اندازه تقاضا است، تصریح کرد: متاسفانه عدم اعتقاد مجموعه وزارت راه  وشهرسازی به میزان دقیق نیاز کشور به مسکن باعث کم کاری آن ها در حوزه تولید شده است.

    رضایی با بیان اینکه دولت در حال حاضر به سمت نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی حرکت کرده است، گفت: هر چند نوسازی واحدهای فرسوده نیاز کشور است نباید این موضوع باعث غفلت از تولید مسکن شود.

    انتقاد از عدم تناسب میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن

    وی با تاکید بر اینکه عدم تناسب میان عرضه و تقاضا وضعیت بازار مسکن را نابسامان کرده است، افزود: تا زمانی که تقاضا از عرضه فزونی بگیرد تنظیم قیمت ها ممکن نخواهد بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اقدام دولت برای تولید مسکن می تواند تاثیرات بسیاری بر بازار داشته باشد، گفت: ورود دولت در حوزه ساخت و ساز و تولید مسکن اولین گام مثبت در حوزه شکستن حباب قیمتی خواهد بود.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای مقابله با رشد بیش از حد قیمت ها دولت باید ورود جدی به بازار مسکن داشته باشد در غیر این صورت و ادامه روند بی توجهی دولت به تبعات عدم تولید مسکن در کشور به رشد بیش از 40 درصد قیمت ها نیز می انجامد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو