مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده کلید حل بخشی از تورم بازار مسکن است

عصر ساختمان:یک کارشناس اقتصادی گفت: توجه دولت به نوسازی بافتهای فرسوده نیمی از معضلات بخش مسکن را به راحتی برطرف می کند.

بافت فرسوده کلید حل بخشی از تورم بازار مسکن است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زینب رئوفی کارشناس اقتصادی، نیاز کنونی کشور خانه های مدرن نیست گفت: تناقضات به وجود آمده در بازار مسکن موجب شده تا حل بخش مسکن با حاشیه های فراوان روبه رو شود.

    این کارشناس اقتصادی بر لزوم توجه دولت به مسکن دار شدن اقشار کم درآمد اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از دهک های جامعه را اقشار کم درآمد و ضعیف تشکیل می دهند که دولت وظیفه دارد برای خانه دار شدن این اقشار فکر اساسی کند.

    وی با اشاره به اینکه نیمی از این افراد در بافت های فرسوده سکونت دارند تصریح کرد: دولت می تواند با در اختیار قرار دادن تسهیلات کافی و البته مدیریت شده و نیز با مشارکت انبوه سازان با یک تیر دو نشان زد به طوری که هم بافت های فرسوده نوسازی شود و هم افراد ساکن در این بافت ها خانه هاشان نو شود.

    وی در پایان گفت: به نظر می رسد که دولت با توجه بیشتر به نوسازی فرسوده می تواند نیمی از مشکلات بخش مسکن را حل کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی