مدیران خودروعصر اعتبار

۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال افتتاح می شود

عصر ساختمان- قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ۲۶ استان کشور با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان تا پایان امسال خبر داد.

۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، احمد اصغری ‌مهرآبادی روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران که در شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: امروز سه هزار و 167 واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری و تحویل رسید.
    وی با بیان اینکه این واحدهای مسکن مهر در استانهای مختلف به جزء هزینه های خدمات زیربنایی و روبنایی به بهره برداری می رسد، گفت: افتتاح این پروژه ها تا 27 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
    اصغری ‌مهرآبادی ادامه داد: هم اکنون پرونده مسکن مهر سه استان چهارمحال بختیاری، زنجان و یزد به اتمام رسیده و برخی از استان ها نیز اعلام آمادگی کردند که در صورت اتمام کامل پروژه مسکن مهر در کشور، جشن اختتامیه خواهیم گرفت.
    قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با افتتاح 50 هزار واحد مسکن مهر به مناسبت دهه مبارک فجر، مجموع افتتاحیه ها از ابتدای فعالیت پروژه مسکن مهر تاکنون به یک میلیون و 920 هزار واحد می رسد و البته 50 هزار واحد دیگر نیز آماده بهره برداری است که در صورت تکمیل خدمات زیربنایی، این مهم نیز انجام می شود.
    وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی، ساخت 500 مدرسه را در کشور آغاز کرده‌ و 300 مسجد آماده شده است، اظهارکرد: ساخت تعدادی کلانتری و مراکز بهداشتی و درمانی نیز از محل منابع داخلی آغاز شده است.
    قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی به تاریخچه و سابقه پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر از سال 86 در قالب تبصره 6 قانون بودجه اجرایی شد و با تصویب قانون ساماندهی، تولید و عرضه ادامه یافت که در ابتدا یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان ها توزیع شد و سپس این تعداد به دو میلیون و 200 هزار واحد مسکونی رسید.
    وی با بیان اینکه هم اکنون با حمایت دولت از این تعداد یک میلیون و 980 واحد مسکونی به اتمام رسیده است، گفت: مابقی واحدهای مسکونی رو به اتمام است، یا متقاضی ندارد و یا با مشکلاتی روبرو است.
    اصغری‌مهرآبادی با اشاره به اینکه در استان تهران، 330 هزار واحد مسکونی ساخته شده که 280 هزار واحد به مرحله اتمام رسیده است، گفت: در راستای تکمیل و ساماندهی پروژه مسکن مهر استان نزدیک به یک هزار میلیارد تومان از خزانه در اختیار وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی و 200 میلیارد تومان به‌عنوان یارانه در اختیار استان تهران به‌ویژه پردیس قرار گرفت.
    اصغری ‌مهر‌آبادی افزود: برای تامین خدمات مسکن مهر 11 هزار میلیارد تومان اعتبار و دو هزار و 500 باب مدرسه نیاز است.
    امروز 11 پروژه مسکن مهر شامل بهره برداری از سه هزار و 167 واحد مسکن مهر، 5 باب مدرسه در مجموع 95 کلاسه در شهرستان های دماوند، رباط کریم، پاکدشت و شهریار، دو باب کلانتری در شهرستان های پیشوا و پاکدشت، اجرای پروژه روشنایی معابر مسکن مهر اسلامشهر با اعتباری بالغ بر 191 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
    همچنین در حوزه ساخت و توسعه راه ها، 36 پروژه راه سازی شامل اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه طی سال جاری، 91 کیلومتر جاده های روستایی در شش شهرستان استان تهران با اعتباری بیش از هشت میلیارد و 400 میلیون تومان افتتاح شد.
    در حوزه فنی و اجرایی نیز 5 پروژه حوزه فنی و اجرایی شامل بهره برداری از ساختمان اداره کل مدیریت بحران استان تهران، دو طرح بزرگ مجتمع فرهنگی – هنری قدس و مجتمع خدمات بهزیستی شهر قدس، دو باب کتابخانه در ری و اسلامشهر و همچنین عملیات اجرایی روشنایی معابر سکونتگاه های غیر رسمی شهر قدس با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 100 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی