مدیران خودروعصر اعتبار

درنشست شورای برنامه ریزی سازمان حج اعلام شد؛

مسکن حجاج درمدینه اجاره شد

عصر ساختمان- گروه مسکن اعزامی به عربستان درباره اجاره نزدیک به صد درصد هتل های مورد نیاز درمدینه منوره برای حج آینده به توافق رسید.

مسکن حجاج درمدینه اجاره شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، درنشست امروز (دوشنبه) شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری وسازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر اعلام شد: گروه مسکن درحال گفت وگو برای اجاره مسکن حجاج درمکه است و تاکنون توانسته در مورد اجاره حدود چهل درصد آن با طرف های سعودی به توافق برسد.
    وی خواستاراعلام نرخ حج آینده تا پایان بهمن ماه شد و از تمامی دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست تلاش کنند حج 97 آبرومند و با عزت و سربلندی برگزار شود.
    درادامه این جلسه مشکلات حوزه عتبات عالیات مطرح و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت تاکید کرد: رفع مشکلات در این حوزه و ساماندهی و اصلاح چرخه اعزام زائر به عراق نیاز به تصمیم جدی و اقدام قاطع دارد و امیدواریم با رویکرد جدیدی که شاهد هستیم فعالیت ها در این حوزه با شتاب بیشتری دنبال شود و به نتیجه برسد.
    قاضی عسکرهمچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته درهتل محل اسکان زائران استان مرکزی در نجف اشرف، گفت: در این حادثه تاسف بار دو تن از هموطنانمان فوت کردند که برای آنها طلب مغفرت و برای بازماندگان از خداوند منان صبر مسئلت می نماییم.
    وی با اشاره به این که این حادثه برای کاروان های آزاد اتفاق افتاده، اظهار کرد: زائران آزاد و تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای ما فرقی ندارند، لیکن ما چندین سال است زنگ خطر را به صدا درآورده ایم و از مسئولان خواسته ایم فکری برای کاروان های غیرمجاز بکنند تا همگی در چارچوب ضوابط و مقررات به عراق اعزام شوند.
    وی گفت: بی دقتی نسبت به این مسئله می تواند خطرساز و ضایعه آفرین باشد و امیدواریم با همکاری دستگاههای مسئول، مشکلات مربوط به فرایند اعزام زائران عتبات حل و در روش های اعزام نیز تجدیدنظر صورت گیرد.
    نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر تاکید کرد که امام امت (ره) و شهدا حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند و همه باید قدردان نعمت انقلاب باشیم و برای تحقق اهداف انقلاب بکوشیم.
    در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از اقدامات انجام شده برای پخت غذا و انتقال زائران ایرانی توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر و سعودی به عربستان و بالعکس و مذاکرات انجام شده برای تامین ارز مورد نیازحج آینده گزارشی ارائه کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 25 هزارنفر از دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان ماه 1385 اطلاعات خود را در سامانه حج تکمیل کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار