مدیران خودروعصر اعتبار

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

افتتاح بیش از ۴۸ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور

عصر ساختمان- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی گذشته بنا داشتیم تا پرونده مسکن مهر ۱۲ استان را تا پایان سال جاری ببندیم گفت: متأسفانه این برنامه به دلیل وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی مناطقی که کار ساخت واحدهایشان به اتمام رسیده بود، دچار اختلال شده و محقق نشد.

افتتاح بیش از ۴۸ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت سایت مسکن مهر کشور بیان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های بسیار زیاد وزیر راه و شهرسازی در تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور متأسفانه طی سال جاری هیچ مبلغی را در این حوزه دریافت نکرده و با نیاز مالی شدیدی در این مدت روبه‌رو بودیم.
    مهرآبادی در ادامه از تشکیل کارگروه تخصصی رسیدگی به امور مسکن مهر در کشور متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به ریاست معاون آقای جهانگیری خبر داد و گفت: طبق جلسات این کارگروه که به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی تشکیل و برگزار شد قرار شد تا ضمن انجام بررسی‌های لازم از سوی دفتر طرح مسکن مهر این وزارتخانه میزان اعتبارات لازم برای اتمام و تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور به همراه خدمات روبنایی و زیربنایی در کارگروه اعلام و به دولت ارجاع شود.
    این مقام مسئول رقم به دست آمده براساس مطالعات انجام شده در سطح کشور را 11 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ 4 هزار میلیارد تومان برای خدمات روبنایی، 4 هزار میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و مابقی برای طرح‌های آماده‌سازی، آسفالت معابر، دیوار حائل و ... در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص قطعا پرونده مسکن مهر کشور بسته خواهد شد.
    وی در این راستا افزود: براین اساس طی بررسی‌های انجام شده در این جلسات قرار شد تا در سال جاری 1000 میلیارد تومان برای پیشبرد بخشی از کار اختصاص داده شود که 700 میلیارد تومان آن برای خدمات زیربنایی به وزارت نیرو و 300 میلیارد تومان به شهر جدید پردیس ارائه خواهد شد .
    به گفته وی طبق تصمیمات اخذ شده قرار است مبلغ 400 میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های آماده‌سازی در سایت‌های مسکن مهر سراسر کشور به وزارت راه و شهرسازی تعلق گیرد.
    مهرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به قانون ساماندهی همچنین در این جلسات مقرر شد تا دستگاه‌های متولی هریک مسئولیت تأمین خدمات مربوط به حوزه خود را پذیرفته تا همه فشارها در آماده سازی سایت‌های مسکن مهر بر دوش وزارت راه و شهرسازی نباشد که امیدواریم مجموعه این تصمیمات در دولت مطرح و باعث پیشرفت هرچه بهتر پروژه‌های باقی مانده شود.
    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی گذشته بنا داشتیم تا پرونده مسکن مهر 12 استان را تا پایان سال جاری ببندیم گفت: متأسفانه این برنامه به دلیل وجود مشکلات عمده در بخش خدمات روبنایی، زیربنایی و آماده‌سازی مناطقی که کار ساخت واحدهایشان به اتمام رسیده بود، دچار اختلال شده و محقق نشد.
    مهرآبادی همچنین از اتمام پروژه‌های مسکن مهر 2 استان یزد و زنجان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 5 استان دیگر ازجمله سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان به جز شهر جدید فولادشهر، خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری نسبت به اتمام پروژه‌های مسکن مهرشان همزمان با افتتاحات دهه فجر اعلام امادگی کرده‌اند که در حال بررسی آن‌ها هستیم.
    این مقام مسئول با تأکید براینکه برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر در هر استان به شرط رفع تمامی مشکلات در آن منطقه انجام خواهد گرفت گفت: درحال حاضر تعداد زیادی از واحدها ساخته و عملیات احداثشان تکمیل شده است ولی به دلیل کمبود خدمات روبنایی و عدم تکمیل زیرساخت‌ها قادر به تحویل آن‌ها نیستیم .
    وی در ادامه از افتتاح 48 هزار و 506 واحد در 26 استان کشور(در شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر و شهرهای جدید) طی دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: با احتساب افتتاح‌های هفته دولت و واحدهای بهره‌برداری شده در دهه فجر سال جاری مجموع افتتاح‌های سایت مسکن مهر کل کشور به 1 میلیون و 920 هزار واحد خواهد رسید.
    مهرآبادی در ادامه سخنان خود مشکل عمده سایت مسکن مهر کشور را در بخش تحویل اعلام کرد و گفت: در حال حاضر جدای از پروژه‌های معارض‌دار تنها عملیات ساخت نزدیک به 70 تا 80 هزار واحد در سطح کشورباقی‌مانده است و بخش عمده مشکل ما در بخش مسکن مهر مربوط به خدمات روبنایی و زیربناییست.
    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اعلام کرد: در حال حاضر به انضمام پروژه‌های خودمالکی در سیات مسکن مهر کشور حدود 320 هزار واحد آماده واگذاری به متقضیان است که به دلیل وجود مشکلات مذکور و همچنین مسائلی مربوط به امور بیمه و مالیات قادر به تحویل آن‌ها نیستیم.
    مهرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود منهای پروژه‌های معارض‌دار در 16 استان کشور تنها 15 هزار واحد باقی مانده است که به طور میانگین در هر استان کمتر از 1000 واحد باقی‌ می‌ماند، شرایطی که قطعا با کمک بیشتر دولت و همکاری بانک‌ها در سال آینده تکمیل و پرونده مسکن مهر آن‌ها به پایان می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو