مدیران خودروعصر اعتبار

ضوابط بلندمرتبه سازی بر اساس تکالیف طرح تفصیلی تهیه شده است

عصر ساختمان:ضوابط بلندمرتبه سازی بر اساس تکالیف طرح جامع و طرح تفصیلی تهیه و نهایی شده است و شهرداری تهران بیش از همه نهادها، تلاش کرده که این ضوابط را ایجاد کند.

ضوابط بلندمرتبه سازی بر اساس تکالیف طرح تفصیلی تهیه شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  پایگاه خبری شهردار تهران، پژمان پشمچی زاده با اشاره به اینکه ضوابط بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده پنج و با حضور اعضای تاثیر گذار شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده بود، به طرح این پرسش پرداخت که چرا شهرتهران با گذشت 11 ماه از ارائه ضوابط بلند مرتبه سازی،‌ هنوز بلاتکیلف است؟
    وی افزود:‌ این مصوبه حاصل بررسی کارگروه کمیسیون ماده پنج با استفاده از نظرات کارشناسی اعضای کارگروه جمع بندی شده و در واقع مبتنی بر خرد جمعی است.
    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تاکید کرد: اگر شورای عالی معماری و شهرسازی انتقادی به بلند مرتبه سازی داشت ،‌حق این بود که حدقل به صورت آزمایشی این ضابطه در تهران اجرایی می شد تا جریان کار در تهران قفل نشود.
    پشمچی زاده تصریح کرد: در تدوین ضوابط سعی شده نگاه کاملا ضابطه مند و در حقیقت مبتنی بر سیاست جمعیتی شهر تهران لحاظ شود و بر اساس این ضابطه هر زمینی در هر معبری و با هر شرایطی نمی تواند در خود ساختمان بلند مرتبه ای را جا دهد بلکه الزامات، شرایط و ضوابطی وجود دارد که این اتفاق بیفتد.
    وی گفت: اگر اجازه اجرای این ضوابط به صورت آزمایشی داده می شد، امکان طی کردن مسیر صدور پروانه داشت تا در این وضعیت رکورد در بازار مسکن ،‌ بر اقتصاد کشور خللی وارد نشود.
    پشمچی زاده همچنین درباره تکلیف سایر پرونده های بلند مرتبه سازی گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم گرفت که تقاضاهای جدید برای بلند مرتبه سازی به جریان نیفتد اما در عین حال تعدادی تقاضا از قبل در دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بود که این پرونده ها مستثنی از این موضوع شده و روند بررسی آنها کماکان ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار