مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره برداری است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره برداری است، اما به دلیل برخی مشکلات زیربنایی تاکنون تحویل متقاضیان نشده است.

۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره برداری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی عصر یکشنبه در آیین افتتاح 716 واحد مسکن مهر چهارمحال و بختیاری، مشکلات را آماده نبودن زیرساخت ها نظیر خدمات آب، برق، گاز، مدارس، کلانتری و مراکز بهداشتی و درمانی، نبود محوطه سازی و مسیر مناسب دسترسی دانست.
    وی بیان کرد: برای بهره برداری از این واحدها به 2 هزار و 500 باب مدرسه،تعدادی کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی نیاز است.
    اصغری مهرآبادی ادامه داد: با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و کمک معاون اول رییس جمهوری، ساخت حدود 500 باب مدرسه و 480 کلانتری و مرکز بهداشت آغاز شده که از این تعداد 250 مدرسه و 300 باب کلانتری و مرکز بهداشتی دایر شده است.
    وی افزود: از زمان آغاز طرح مسکن مهر، قرارداد ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد با مشارکت بانک ها و دیگر ارگان ها منعقد شده است.
    اصغری مهر آبادی گفت: با وجودی که در دولت دهم سالانه تنها 69 هزار واحد مسکن تحویل مردم می شد، اما در دولت یازدهم سالانه 230 هزار واحد بهره برداری شده به گونه ای که برغم تنگناها و کمبود بودجه در مجموع بیش از یک میلیون واحد تحویل متقاصیان شده است.
    وی از افتتاح 50 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر در سراسر کشور خبر داد و گفت: با احتساب این رقم مجموع افتتاحیه ها تاکنون به یک میلیون و هزار واحد می رسد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی واحدهای نیمه تمام از نظر ساخت را 70 هزار واحد عنوان کرد و افزود: برای بهره برداری و تحویل واحدهای آماده بهره برداری و نیمه تمام حدود 110هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
    وی بیان کرد: 40 هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای خدمات زیربنایی و 26 هزار میلیارد ریال برای آماده سازی راه های دسترسی و محوطه سازی و مابقی برای خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر خدمات نیاز است.
    در این آیین 716 واحد مسکن مهر استان چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد و پرونده مسکن مهر این استان در دولت دوازدهم بسته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی