مدیران خودروعصر اعتبار

مجلس مخالفتی با افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها در چارچوب قانون ندارد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت رعایت قانون در هر نوع تغییری در نرخ عوارض آزادراهی، گفت: ارتقاء کیفیت مسیرها ملاک افزایش نرخ عوارض باشد.

مجلس مخالفتی با افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها در چارچوب قانون ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر افزایش نرخ عوارض آزاد راه ها در سال آینده، گفت: مجلس با افزایش نرخ عوارض در صورتی که در چارچوب قانون صورت بگیرد مخالفتی ندارد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از مواقع افزایش نرخ عوارض بدون در نظر گرفتن بهبود وضعیت راه ها صورت می گیرد، افزود: هر نوع افزایش نرخی در بحث عوارض بزرگراهی باید توام با بهسازی و نوسازی مسیرها باشد.

    نیازمند به توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها هستیم

    نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه توسعه راه ها و بزرگراه ها نیاز ضروری کشور است، تصریح کرد: با توجه به ضرورت واگذاری امور به بخش خصوصی باید انگیزه کافی برای حضور سرمایه گذار در امور عمرانی وجود داشته باشد.

    وی با بیان اینکه در نظر گرفتن نرخ عوارض بزرگراهی متناسب با وضعیت جاده ها می تواند انگیزه خوبی برای سرمایه گذار باشد، گفت: شاید افزایش نرخ عوارض بزرگراهی مورد انتقاد مردم در ابتدا قرار بگیرد اما در صورتی که کیفیت مترقی جاده ها مواجه شوند به طور حتم راضی به رشد نرخ ها خواهند بود.

    محل هزینه کرد افزایش نرخ عوارض آزادراهی مشخص باشد

    کوسه غراوی ادامه داد: نکته مورد انتقاد و به حق مردم این است که افزایش نرخ عوارض بزرگراهی بدون بهبود وضعیت مسیرها صورت می گیرد و مردم از محل هزینه کرد افزایش نرخ ها نگران هستند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از آزادراه ها و بزرگراه های ما با مشکلات عدیده مواجه هستند، گفت: رفع نقاط حادثه خیز، نصب علایم لازم و همچنین بهبود وضعیت مسیرها از ملزوماتی است که افزایش مطابق قانون نرخ عوارض را توجیه می کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت بیش از نرخ و مدت زمان مشخص شده در قانون مجاز به اخذ عوارض بزرگراهی نیست، افزود: در صورتی که تخلفی در این موضوع یا افزایش بدون ارتقا کیفیت مسیرها صورت بگیرد باید دستگاه های مسئول با ورود خود جلوی تخلف را بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار