مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

شخصا با پیمانکار تماس گرفتم تا گریدر به جاده بیاورد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت:مدیریت راه ها به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کل بودجه ما ۲ هزار میلیارد ریال است و همه آن نیز تخصیص داده نمی شود.

شخصا با پیمانکار تماس گرفتم تا گریدر به جاده بیاورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صبح امروز (یکشنبه، 15 بهمن ماه) نشست فراکسیون مسقلین ولایی با حضور نمایندگان عضو فراکسیون  و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برف اخیر و با بیان اینکه در آمریکا نیز با بارش برف جاده ها و فرودگاه ها بسته می شود در این جلسه اظهار داشت: ، در فرودگاه مهرآباد 32 سانتی متر برف و درجه حرارت منفی 14، در فرودگاه امام بارش برف 70 سانتی متر، درجه حرارت منفی 12 درجه و در جاده کرج میزان برف 23 سانتی متر و درجه حرارت منفی 13 بود که در چنین شرایطی همانند شرایط عادی اقدامات صورت نمی گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد دید کمتر از 300 متر بود که برای پرواز به 800 متر دید نیاز است، فرودگاه بسته شد کسی نمی تواند فرودگاه را ببندد، جاده قم نیز در محدوده فرودگاه امام که بارش 70 سانتی متر بود، گفت: می شد بهتر از این عمل کرد اما معتقد به این نیستیم که بدون ایراد کارها را انجام می دهیم و نیاز به نوسازی تجهیزات است.

    وی ادامه داد: 10 محور شریانی به تهران داریم که روزانه 550 هزار خودرو وارد و خارج می شود، 921 کیلومتر جاده به تهران وصل می شود که نیاز به 200 دستگاه برف روب و نمک پاش دارد این در شرایطی است که ما 96 دستگاه با عمر بالا داریم و تنها 55 دستگاه از آن ها عملیاتی بودند.

    آخوندی تصریح کرد: برای اینکه جاده قم را نگهداری کنیم شخصا با پیمانکار تماس گرفتم تا گریدرهای خود را به جاده بیاورد، کل گریدرهای فعال در جاده قم به طول 130 کیلومتر، 6 دستگاه بود، اگر می خواهید اقدامی داشته باشید در زمان بودجه داشته باشید، تاب آوری کشور در برابر حوادث پایین آمده است و با یک زلزله 5 ریشتری راه های تهران بسته شد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیریت راه های به 8 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کل بودجه ما 2 هزار میلیارد ریال است و همه آن نیز تخصیص داده نمی شود، ادامه داد: برای نوسازی ناوگان در سال 93، 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که 100 میلیارد آن تخصیص یافت، در سال 94 مجلس 600 میلیارد برای نوسازی در نظر گرفت که هر 3 سال تخصیص آن صفر بود. کل اعتبار ما در بودجه سال آینده 900 میلیارد تومان است.

    وی با تاکید بر اینکه مسئولیت بستن جاده ها به عهده وزارت راه و شهرسازی نیست، وظیفه ما زیرساخت است، عنوان کرد: 3 محور ساوه، قم و کرج درگیر انسداد بودند که از این سه محور 383 هزار خودرو وارد تهران شد، از شروع برف 300 هزار خودرو از تهران خارج که 80 هزار خودرو بدون سرپناه در تهران باقی ماند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چنین شرایطی در اروپا فرودگاه ها را سه روز می بندند و بعد از پاکسازی کامل مجددا فرودگاه ها را باز می کنند، گفت: در ایران هیچ راه جایگزینی غیر از دو فرودگاه مهرآباد و امام نداریم و بستن 3 روزه برای منطقه ای است که صدها راه، راه آهن و مترو دارد، کل امکان هتل در فرودگاه امام 400 اتاق است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: منابع ما در حال گرایش به صفر است و در سال 97 از 8 هزار میلیارد بودجه ما به حدود 5 هزار میلیارد کاهش یافته در حالی که 12 هزار میلیارد بدهی مستقیم داریم.

    سید مهدی فرشادان نماینده مردم  سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با بیان اینکه بارش برف بسیاری از افراد را دچار مشکل کرد، گفت: در فرودگاه حضور داشتند که هیچ برنامه ای برای اسکان مسافران وجود نداشت و در 50 کیلومتری تهران برف و یخ ایجاد ترافیک کرده بود و کسی نیز حضور نداشت که به مردم کمک کند.

    همچنین حسین مقصودی نماینده مردم  سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه استعفای شما چقدر صحت دارد، ادامه داد: در حوزه سبزه وار در بارش برف مردم و سپاه طی 24 ساعت مشکل را برطرف کردند، معاونین شما با شما همراه نیستند زیرا هیچ کدام از نامه هایی را که دستور داده اید را عملی نمی کنند.

    شهرام کوسه غراوی نماینده مردم  مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه اگر دوباره چنین شرایطی صورت بگیرد باید چه اقدامی انجام دهیم، عنوان کرد: آیا باید شرایط به همین گونه ادامه داشته باشد پس مدیریت ما چگونه است؟

    قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم  نوشهر، چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلات به مدیران برمی گردد، گفت: در زمان بارش برف جاده چالوس بسته نشد زیرا مدیران آن امکانات موجود مردمی را نیز به کار گرفتند، در دوران آقای احمدی نژاد 3 هزار و 800 دستگاه را به بهانه خصوصی سازی واگذار کردند.

    مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل جاده ای در کشور ما بالا است و باید این موضوع را حل کنیم، عنوان کرد: روز گذشته اتفاق بزرگی در مجلس افتاد که 15 درصد سهم فاینانس کشور تامین شد و این مسئله آزمون بزرگی برای وزارت راه است.

    محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه با بیان اینکه از شرکت فرودگاه های کشور گلایه شدیدی دارم، اظهار داشت: بعد از گذشت 2 سال ساخت فرودگاه سقز آغاز نشده و همچنین بعد از گذشت 6 ماه از دستور وزیر راه و شهرسازی نیز اقدامی صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار