مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۴۱۰۰ درصدی تولید فولاد ایران در ۴ دهه

عصر ساختمان- یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه چهل سال پیش تولید فولاد کشور کمتر از ۵۰۰ هزار تن بود، گفت: تلاش مهندسان ایرانی در این ۴ دهه ثمر داد و امروز با رکورد تولید سالانه ۲۱ میلیون تن، چهاردهمین فولادساز دنیا هستیم.

رشد ۴۱۰۰ درصدی تولید فولاد ایران در ۴ دهه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، رضا شهرستانی با اشاره به اینکه 40 سال پیش میزان تولید فولاد کشور کمتر از 500 هزار تن بود، اظهار داشت: در آن سالها قرار بود فولاد مبارکه به جهت دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب کشور فعالیت خود را آغاز کند اما به خاطر جنگ و مسائل دیگر این پروژه در اصفهان اجرایی شد.

    وی با اعلام اینکه از آن سالها تا دهه 70 روند رشد تولید فولاد کشور به کندی صورت می‌گرفت، افزود: در دولت‌های نهم و دهم به خاطر تحریم و بسته شدن خطوط اعتباری نتوانستیم به اهداف پیش بینی شده خود که تولید 55 میلیون تن فولاد دست پیدا کنیم اما خوشبختانه در طول سالهای اخیر این عقب ماندگی جبران شده و با سرعت تولید فولاد انجام می‌شود.

    این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: در سال 94 تولید فولاد کشور 15میلیون تن بود که این رقم درسال 95 به 18 میلیون تن رسیده است. با این میزان رشد امروز ایران رتبه 14 را در تولید فولاد دارد.

    شهرستانی با بیان اینکه برنامه‌های دولت در طراحی پروژه‌های مختلف باعث شده تا امسال  تولید 21 میلیون تن فولاد در کشور محقق شود، افزود: در سال آینده قرار است این میزان تولید به 26 میلیون تن افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه تا سال 1404 احتمالا به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد دست پیدا خواهیم کرد، اظهار داشت: برای تحقق این حجم تولید نیازمند رفع سه مشکل اساسی پیش روی واحدهای تولیدی هستیم، نخست وضعیت کمبود آب است که باید به کارگیری تکنولوژی‌های جدید این موضوع برطرف شود. موضوع دوم کمبود سنگ آهن در کشور است. به نحوی که فقط تا 7 سال آینده ما سنگ آهن داریم و باید برای مابقی تولید فولاد اکتشافات جدیدی انجام شود.

    این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه به مشکل حمل و نقل ریلی برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: تا 25 سال آینده باید اکتشافات سنگ آهن خود را به 4 میلیارد تن برسانیم که در صورت اجرایی شدن این موضوع تا سال 2050 دیگر نیازی به واردات سنگ آهن نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار