مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس عمران و بهسازی شهری در بیرجند:

۶۴ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شد

عصر ساختمان:رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور با بیان اینکه ۶۴ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شد،گفت: بر اساس مصوبه ای که سال گذشته به تصویب رسید مقرر شد سالانه ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی مسکن به منظور توسعه بافت‌های فرسوده اختصاص یابد.

۶۴ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، مجید روستا در مراسم افتتاح فاز یک پروژه مرمت محور تاریخی بیرجند اظهار داشت: سکونتگاه‌های غیر رسمی یا حاشیه نشینی 46 هزار هکتار از عرصه‌های کشور را در برمی‌گیرند.

    وی افزود: روستاهای موجود در حریم شهرها و روستاهایی که در جریان توسعه شهری وارد پهنه کشور قرار گرفتند و همچنین بافت‌های تاریخی 15 هزار هکتار از عرصه کشور را به خود اختصاص داده اند.

    رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور بیان کرد: در ارتباط با محدوده‌های هدف برنامه‌های نوسازی چهارگانه محلی در کشور وجود دارد.

    روستا در خصوص نگاه دولت به این بافت‌ها تصریح کرد: نگاه دولت در بحث احیای هویت تاریخی این بافت‌ها و استفاده مجدد از ابنیه واجد ارزش تاریخی در این بافت‌ها ست که بتوانیم یک زندگی جدید با توجه به نیازهای جدید از کالبد قدیمی شهرها استفاده کنیم.

    وی در بحث نوسازی و بهسازی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های توسعه خدمات عمومی، توسعه قلمرو عمومی و نوسازی مسکن برنامه در دستور کار قرار گرفته و در ارتباط با سکونتگاه‌های غیر رسمی توسعه خدمات و زیرساخت‌ها از طریق مشارکت مردم انجام می‌شود.

    رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور افزود: نکته اساسی این است که در سیاست‌های جدید دولت محوریت بافت و بحث مسکن و پروژه‌های کالبدی نیست و محوریت سازمان اجتماعی شهر و افرادی که در این محلات زندگی می‌کنند است.

    روستا یادآور شد: در این راستا در جهت ارتقای فرهنگ شهری و کرامت انسانی و دسترسی ساکنین به حقوق شهری، تمام سیاست‌های ما حول محور نوسازی و بازسازی شهری در حال انجام است.

    وی بیان کرد: در شهرستان بیرجند در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی اقداماتی انجام شده که در حوزه توسعه خدمات، ارتقای فضای سبز، پارک، مدرسه، کتابخانه و خانه معلم این برنامه‌ها استمرار پیدا خواهد کرد به خصوص در حوزه مسائل آموزشی و ایجاد شبکه‌های دسترسی نیز استمرار پیدا می‌کند.

    رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور با اشاره به بافت‌های فرسوده شهر بیرجند اظهار داشت: بافت محله فرزان یک بافت پایلوت است که از سال‌های قبل در دستور کار بود و انجام شد و در حال حاضر یک پل دسترسی که می‌تواند محلات فرسوده و محلات حاشیه شهر را به شهر ارتباط دهد و نظام دسترسی شهری را تسهیل بخشد در دستور کار قرار گرفته است.

    روستا بیان کرد: در باز گشایی و اتمام محور فرزان تعهداتی بوده و ما در قالب آن تفاهم نامه همکاری متقبل شدیم و تاکنون بیش از 80 درصد از تعهدات طرفین انجام شده و امیدواریم که پروژه شهری دیگر شهری که در بحث بافت‌های فرسوده در دستور کار است به بهره برداری برسد.

    وی با اشاره به بافت‌های تاریخی افزود: در این بافت‌ها مقرر شد که ما  این محلات تاریخی را به عنوان یک محله پایلوت استمرار فعالیت داشته باشیم و امید است با توجه به قول مساعد تا سال 95 این پروژه نیز به بهره برداری برسد.

    رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری کشور در بحث تسهیلات یادآور شد: بر اساس مصوبه ای که در سال 93  به تصویب رسید مقرر شد سالانه 300 هزار فقره تسهیلات نوسازی مسکن به منظور توسعه بافت‌های فرسوده تخصیص پیدا کند.

    روستا بیان کرد: همچنین این تسهیلات در کلان شهرها 50 میلیون تومان، شهرهای زیر 200 هزار نفر 40 میلیون تومان و در سایر شهرها نیز 30 میلیون تومان و همچنین 20 میلیون تومان وام ودیعه اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: در پروژه فرزان با مشارکت‌های انجام شده این پروژه باید در حوزه زیرساخت‌های عمومی ورود پیدا کند تا بتواند ارزش محلی پیدا کند و تمایل بخش خصوصی به این بافت‌ها جذب و نوسازی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو