مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در گفت و گو با عصر ساختمان مطرح کرد:

بازآفرینی شهری یک مسئولیت اجتماعی است

عصر ساختمان- شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن همواره یکی از قدرتمندترین متولیان تولید مسکن در کشور به شمار میرود. هم اکنون که دولت و وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ایی به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده دارد، انتظارات از این شرکت سرمایه گذاری حاضر در بورس بیشتر می‌شود. حال برنامه های این شرکت را مصاحبه با دکتر محمدرضا امینی جویا شدیم.

بازآفرینی شهری یک مسئولیت اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به برنامه های آتی شرکت سرمایه گذاری مسکن گفت: سیاست های ما متناسب با تغییراتی که در ساختار بازار رخ داده است برنامه ریزی شده است. شاهد آن هستیم که بازار به سمت تقاضای مصرفی در بخش میان درآمدی رفته است و ما هم همسو با تغییرات و جهت بازار برنامه ریزی کرده ایم. به این صورت که با تولید مسکن هایی برای بخش میان درآمدی جامعه به نیازهای این گروه پاسخ دهیم.
    امینی درادامه به سیاست های دولت در بافت فرسوده اشاره کردو افزود: طی برنامه ریزی های دولت و وزارت راه و شهرسازی در بافت فرسوده ما هم در این راستا فعالیت های خود در باب بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته ایم.
    وی در ادامه باتاکید بر استفاده از ابزارهای دولت در این فرآیند ادامه داد: برای تولید مسکن برای نیاز واقعی بازار از امکانات و تسهیلات بانک مسکن بهره خواهیم برد . صندوق پس انداز مسکن یکم یکی از بهترین ابزار هایی است که برای تامین مالی میتوان از آن استفاده کرد.
    با اشاره به مبحث بازآفرینی شهری ادامه داد: ابتدا باید بگویم تولیدکنندگان، انبوه سازان و تمام فعالان اقتصادی برای انجام پروژه باید توجیه اقتصادی داشته باشند. سرمایه گذاری مسکن در کنار مباحث مالی وظیفه اجتماعی خود میداند که به بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده کمک کند،تا بخش عمده ایی از هموطنان ما که در این بافت ها زندگی میکنند بتوانند در خانه های نوساز اسکان داشته باشند.
    وی در ادامه افزود: ما در بافت فرسوده برای فعالیت خارج از مدل های موجود سرمایه گذاری می کنیم. دولت باید امکاناتی که در بخش تامین مالی پروژه ها و تسهیل در اخذمجوزها اندیشیده جامه عمل بپوشاند تا سرمایه گذاران بیشتری به این بخش ورود کنند.
    امینی به فعالیت هایی که گروه شرکت های سرمایه گذاری مسکن آغاز کرده است اشاره کرد و افزود: ما کار خود را در این بخش آغاز کردیم و اکنون پروژه ایی را با شهرداری تبریز آغاز کردیم. در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع در یکی از بافت های ناکارآمد تبریز در حال آماده سازی مقدمات آغاز پروژه هستیم تا متناسب با شاخص های شهری این کار را آغاز کنیم. در فاز بعدی نیز در اردبیل، زنجان، اصفهان و یزد هم چندین منطقه را شناسایی کردیم و در حال ارزیابی نوع ساخت و ساز در این مناطق هستیم.
    مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به آغاز پروژه سیروس اشاره کرد و اظهار کرد: در تهران که مساحت زیادی از آن در بافت فرسوده قراردارد، با پروژه سیروس که چندی پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی در کنار معاونین خود، مدیرعامل وقت بانک مسکن،و مدیران شرکت های ساختمانی افتتاح شد کار خود را آغاز کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار