مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش قراردادهای مسکن در بهمن

تغییری در بازار مسکن شاهد نیستیم

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اشاره به آمار معاملات خرید و فروش و اجاره در آذر، دی و نیمه نخست بهمن ماه، گفت: افزایش معاملات تاثیری مثبتی بر بازار مسکن نداشته است.

افزایش قراردادهای مسکن در بهمن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، حسام عقبائی، به آخرین وضعیت معاملات مسکن در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در 20 روز نخست بهمن ماه، تعداد قراردادهای خرید و فروش در شهر تهران به 12 هزار و 844 قرارداد و قراردادهای اجاره به 11 هزار و 342 قرارداد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

    وی با بیان اینکه آمارهای کشوری عکس این موضوع را نشان می‌دهد و با افزایش روبرو شده است، افزود: در 20 روز نخست بهمن ماه 125 هزار و 461 معامله خرید و فروش و 77 هزار و 652 قرارداد اجاره انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته 117 هزار و 875 قرارداد خرید و فروش به ثبت رسیده است، اظهارداشت: قرارداد اجاره هم در مدت سال گذشته، 72 هزار و 895 قرارداد بوده است.

    عقبائی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد معاملات مسکن در بهمن امسال نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: در دی ماه امسال نسبت به آذرماه افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم به طوری که در آذر 94، 139 هزار و 673 قرارداد خرید و فروش و 87 هزار و 118 قرارداد اجاره به ثبت رسیده بود.

    وی به سیر صعودی معاملات مسکن در دی ماه نسبت به آذرماه اشاره کرد و گفت: در دی 94 در کشور 174 هزار و 468 قرارداد خرید و فروش و 107 هزار و 737 قرارداد اجاره انجام گرفته است، همچنین دی سال گذشته رقم قرارداد خرید و فروش 166 هزار و 672 قرارداد و اجاره 104 هزار و 957 قرارداده بوده است.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران در خصوص اینکه آیا افزایش معاملات تاثیر مثبتی بر بازار مسکن دارد یا نه، اظهار داشت: این افزایش معاملات، خیلی چشم گیر و اثر گذار نیست اما نشان می دهد که بازار خیز خروج از رکود را برداشته است اما اینچنین نیست که در وضعیت بازار تغییری بوده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو