مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره عمران و بهسازی اصفهان خبر داد:

آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده

عصر ساختمان:رئیس اداره عمران و بهسازی اصفهان با تاکید بر مردم محور بودن نوسازی‌ها در بافت‌های فرسوده از پرداخت وام ارزان قیمت ۱۴ درصدی به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده اصفهان خبر داد.

آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، منصور فخاران در مورد نوسازی بافت فرسوده اصفهان اظهار کرد: توافقی بین بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و برمبنای آن سهمیه‌ای برای تسهیلات بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص پیدا کرده است. این سهمیه بین استان‌های کشور تقسیم و به استان اصفهان هم سهمیه‌ای برای پرداخت این وام تعلق گرفته است.

    وی افزود: بر اساس توافق انجام شده، قسمتی از سود این تسهیلات را دولت تقبل کرده و قسمتی نیز به‌ عهده مردم است. کارهای پرداخت این وام اکنون انجام شده ولی قرار است به ما ابلاغ رسمی شود. اکنون ثبت‌نام برای متقاضیان دریافت این وام در حال انجام است.

    رئیس اداره عمران و بهسازی اصفهان با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ساخت و احیای بافت‌های فرسوده با توجه به جمعیت شهرها متفاوت است، ادامه داد: ‌این تسهیلات در 3 سقف قابل پرداخت است که در کلان‌شهرها 50 میلیون تومان، در مراکز استان‌ و شهرهایی با جمعیت بالای 200 هزار نفر وام 40 میلیونی و شهرهای زیر 200 هزار نفر نیز تسهیلات 30 میلیون تومانی خواهد بود، این تسهیلات حداکثر 80 درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد.

    وی افزود: متقاضیان برای تمامی ساخت‌ و سازهایی که در محدوده مصوب بافت‌های فرسوده است و در شورای عالی معماری و شهرسازی‌ تصویب شده می‌توانند به این اداره مراجعه و از وام ارزان قیمت 14 درصدی استفاده کنند.

    فخاران با بیان اینکه این طرح در استان اصفهان نزدیک به 7 هزار هکتار بافت فرسوده را شامل می‌شود، افزود:  اگر متقاضیان در قالب تعاونی‌ مراجعه کنند، علاوه بر وام ساخت و ساز که به آنها تعلق می‌گیرد، می‌توانند از وام 25 میلیونی برای اسکان موقت تا پایان ساخت و سازهایشان نیز استفاده کنند.

    وی تصریح کرد: استان اصفهان نزدیک 2 هزار واحد مسکونی سهمیه دارد که باید تا پایان اسفند این سهمیه که از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی در اختیار ما قرار گرفته را جذب کنیم. بنابراین متقاضیانی که تمایل به نوسازی منازل خود در بافت‌های فرسوده دارند، می‌توانند بازسازی را از طریق این تسهیلات شروع کنند.

    رئیس اداره عمران و بهسازی اصفهان با تاکید بر مردم محور بودن این نوسازی‌ها در بافت فرسوده تصریح کرد: مردم با مراجعه و گرفتن پروانه از شهرداری‌ها در امر ساخت‌وساز مشارکت می‌کنند، اصل بحث ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده مردم محور است و ما ساماندهی آن را به عهده می‌گیریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو