مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن کرمانشاه:

به ۲۱ هزار خانوار زلزله‌زده کانکس تعلق می‌گیرد

عصر ساختمان- معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دپوی کانکس در انبارها نداریم، گفت: به ۲۱ هزار و ۲۰۰ واحد که بطور کامل تخریب شده‌ و جزو تخریبی نوع یک هستند کانکس داده شده و به مابقی خانوارها تعلق نمی‌گیرد.

به ۲۱ هزار خانوار زلزله‌زده کانکس تعلق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرهاد فقیهی با اشاره به تخریب و آسیب بیش از 100 هزار واحد مسکونی در زلزله اخیر در استان گفت: متاسفانه این زلزله از وسعت بسیاری برخوردار بود و بسیاری شهرستان های استان را درگیر خود کرد.

    وی افزود: با ارزیابی صورت گرفته بیش از 40 هزار واحد در زلزله اخیر تخریب شده و یا باید تخریب شوند و حدود 60 هزار واحد نیز خسارت دیده و نیاز به تعمیر دارند.

    فقیهی تصریح کرد: به طور دقیق 21 هزار و 200 واحد احداثی نوع یک هستند ، به این معنی که این واحدها بطور کامل تخریب شده اند.

    وی افزود: همچنین 20 هزار واحد دیگر احداثی نوع دو هستند، به این معنی که اگر چه مدت کوتاهی می‌توان در این واحدها مستقر شد، اما در نهایت به علت شدت صدمات باید بطور کامل تخریب شده و مجدد ساخته شوند.

    این مسئول تصریح کرد: واحدهای تعمیری نیز که 59 هزار  و 700 واحد هستند به سه نوع تقسیم بندی شده و واحدهای تعمیری نوع یک واحدهایی هستند که دیوار آنها صدمه و ترک عمیق برداشته و باید دیوار برداشته شده و مجدد جای آن دیوار جدید ساخته شود.

    وی افزود: در تعمیری نوع دو ترک دیوار ها طوری است که باید تعمیر اساسی صورت گرفته، اما نیاز به برداشتن دیوار نیست و در تعمیری نوع سه هم گچ کاری دیوارها و سقف آسیب دیده است.

    فقط 21 هزار واحد واجد دریافت "کانکس" هستند

    فقیهی تصریح کرد: با توجه به این ارزیابی و طبقه بندی واحدهای آسیب دیده مبالغ تسهیلات و کمک بلاعوض جداگانه ای برحسب این طبقه بندی در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: برای واحدهای احداثی نوع یک که بطور کامل تخریب شده اند در روستاها 30 میلیون تومان تسهیلات، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت، هشت تُن سیمان رایگان و نیز انجام رایگان طراحی و نظارت بر ساخت تا 100  مترمربع، به علاوه "کانکس" در نظر  گرفته شده است.

    فقیهی تصریح کرد: برای واحدهای احداثی نوع یک در شهرها نیز پرداخت 40 میلیون تومان تسهیلات، شش میلیون تومان کمک بلاعوض، هشت تُن سیمان رایگان و انجام رایگان طراحی و نظارت بر ساخت تا 100 مترمربع، به علاوه "کانکس" در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: برای افراد مستاجر مستقر در واحدهای احداثی نوع یک هم پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان اجاره بها در نظر گرفته شده است.

    فقیهی خاطرنشان کرد: برای واحدهای احداثی نوع دو  هم هنوز مبلغ کمک بلاعوض و تسهیلات مشخص نشده و باید توسط دولت تعیین شود.  به خانوارهای ساکن در این واحدها نیز "کانکس" تعلق نمی‌گیرد.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: برای واحدهای تعمیری نوع یک نیز 12 میلیون تومان تسهیلات به همراه مبلغ دو میلیون تومان کمک بلاعوض، واحدهای تعمیری نوع دو مبلغ هشت میلیون تومان تسیهلات به همراه 1.5 میلیون تومان کمک بلاعوض و واحدهای تعمیری نوع سه مبلغ شش میلیون تومان تسهیلات و یک میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: خانوارهای ساکن در این واحدها نیز کانکس دریافت نمی کنند و تحویل کانکس تنها به واحدهای  احداثی نوع یک تعلق می گیرد.

    واحدهای احداثی نوع دو "کانکس" نمی‌گیرند

    وی در پاسخ به اینکه چرا به واحدهای احداثی نوع دو که در نهایت باید به علت شدت آسیب تخریب شود کانکس تعلق نمی گیرد، گفت: با ارزیابی صورت گرفته این خانوارها می‌توانند مدت کوتاهی در این واحدها اسکان داشته باشند، تا زمانی که کارساخت واحد خود را شروع کنند.

    فقیهی در خصوص پرداخت کمک بلاعوض ساخت به این واحدهای احداثی نوع دو، گفت: این مبلغ فعلا به آنها پرداخت نمی‌شود و زمانی پرداخت می شود که کار ساخت را شروع کنند.

    وی در خصوص پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی به این خانوارها نیز گفت: باید در این زمینه تخصیص صورت گیرد و اگر تخصیص صورت گرفته و اعتبار لازم باشد، به این واحدها تسهیلات داده می‌شود.

    فقیهی در ادامه از معرفی 31 هزار مورد واحد احداثی و تعمیری به بانکها جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 17 هزار مورد عقد قرارداد شده است.

    وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات تعمیراتی نیز در دو قسط انجام شده که یک قسط آن در آغاز کار داده شده و قسط دوم بعد از اتمام کار تعمیر به خانوار پرداخت می‌شود.

    دپوی "کانکس" نداریم/ مردم خودشان کانکس نمی‌خواهند

    این مسئول در ادامه از توزیع 14 هزار و 700 کانکس در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: همچنین 3700 مورد اجاره بها پرداخت شده است.

    وی افزود: با توجه به این آمار تاکنون از 21 هزار و 200 واحد احداثی نوع یک کار اسکان موقت حدود 18 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده و برخی نیز برای کانکس یا اجاره بها و کمک بلاعوض مراجعه نکرده اند.

    فقیهی تصریح کرد: درحال حاضر مشکلی برای تحویل کانکس به واحدهای احداثی نوع یک نداریم.

    وی در خصوص فیلم های منتشر شده از دپوی کانکس در انبارهای بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده گفت: دپوی کانکس نداریم و کانکس های آماده تحویل هستند و به خانواری که واحد احداثی نوع یک داشته باشد کانکس تعلق می‌گیرد، اما به مابقی واحدها کانکس تحویل نمی‌شود.

    فقیهی افزود: خانوارهای احداثی نوع یک که کانکس نگرفته‌اند خودشان نخواستند و عوض آن پول گرفته‌اند، کمااینکه هم اکنون خانوارهایی داریم که کانکس گرفته اند و تقاضا دارند آن را با پول عوض کنند که این کار شدنی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار